Południowokoreańska stocznia, Hyundai Samho Heavy Industries, zdobyła kontrakt od anonimowego europejskiego armatora na budowę dwóch kontenerowców. Jednostki warte 216 mln dolarów zostaną dostarczone w 2023 roku.
Kontrakt został ogłoszony w bardzo korzystnym czasie dla rynku przewozów kontenerowych, który przeżywa poważne ożywienie po załamaniu popytu na COVID-19.
Główni armatorzy, tacy jak Maersk i HMM, odnotowali rekordowe wyniki spowodowane wyższymi stawkami frachtu, odbiciem popytu i niższymi cenami bunkrów.
W ciągu ostatnich kilku miesięcy ożywienie na rynku spowodowało, że główne firmy z branży powróciły do stoczni z zamówieniami po dłuższym powstrzymywaniu się od inwestycji w bardzo duże statki kontenerowe.
Wczoraj firma Seaspan Corporation ujawniła umowę z nienazwaną stocznią na dwa nowe statki kontenerowe o ładowności 24 000 TEU.
Dostawy statków mają rozpocząć się w pierwszej połowie 2023 r. Po ich zakończeniu oba konwencjonalne statki paliwowe rozpoczną 18-letnie czartery z globalnym klientem liniowym.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth