120 żeglarzy i żeglarek na starcie, trzy klasy regatowe, sporo emocji i brak niespodzianek. Pierwsza część regat o Puchar Polskiego Związku Żeglarskiego za nami. W Krynicy Morskiej rozdano wczoraj medale w olimpijskiej klasie 470 oraz w amatorskich klasach Omega Sport i Omega Standard.
Podczas największego od dłuższego czasu ukraińskiego ataku na rosyjskie pozycje znajdujące się na okupowanym od 2014 roku Półwyspie Krymskim miało dojść nie tylko do zatopienia trałowca Kowrowiec, ale również małej korwety rakietowej Cyklon. W razie potwierdzenia byłby to największy, morski sukces Ukrainy od czasu zatopienia w lutym tego roku okrętu desantowego Cezar Kunikow i w marcu patrolowca Siergiej Kotow. Istnieją też podejrzenia, że Ukraina pierwotnie błędnie zaklasyfikowała trafiony okręt.
W nocy z soboty na niedzielę ukraińska marynarka wojenna poinformowała o zatopieniu rosyjskiego trałowca proj. 266M o nazwie Kowrowiec. Na ten moment nie znamy szczegółów akcji.
Ponad 500 żeglarzy i żeglarek weźmie udział w rozpoczynających się dzisiaj w Krynicy Morskiej regatach o Puchar Polskiego Związku Żeglarskiego. Tegoroczna edycja podzielona jest na trzy części, a na Zalewie Wiślanym zaprezentują się żeglarze z 20 klas regatowych. Regaty potrwają do niedzieli 26 maja.
W przyszłym tygodniu odbędą się spotkania grup roboczych w sprawie suszy i hodowli zwierząt - poinformował w piątek resort rolnictwa. Minister rolnictwa Czesław Siekierski zapowiedział, że resort postara się jak najszybciej wdrożyć wypracowane rozwiązania.
W opublikowanym 14 maja raporcie firmy ESET, zajmującej się bezpieczeństwem w Sieci i oferującej oprogramowanie antywirusowe, podano informacje o wykrytych przypadkach cyberprzestępczości, w tym działalności hakerów z Chin, Iranu i Rosji. Ich celem były m.in. cyfrowe systemy służące do obsługi portów w państwach europejskich.
Wiek XIX i XX zrewolucjonizował rynek transportu morskiego. Upowszechnienie kontenerów zmieniło oblicze globalnego handlu i ułatwiło transport międzynarodowy i globalizację. Polskie porty morskie odgrywają kluczową rolę całym układzie transportu morskiego w Polsce, stanowiąc bramy dla handlu międzynarodowego. Porty mogą przyjmować nawet największe jednostki pływające. Artykuł ma na celu omówienie konkurencyjności polskich portów morskich w Europie.
Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna wraz z Partnerami otworzyła w Gdańskim Parku Naukowo – Technologicznym nowy rozdział cyfrowej gospodarki. Inauguracja Pomorskiego Hubu Innowacji Cyfrowych otworzyła dostęp do bezpłatnych, specjalistycznych usług związanych z wdrożeniem innowacji cyfrowych dla małych i średnich przedsiębiorstw.
Centrum Unijnych Projektów Transportowych ogłasza nabór wniosków w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności - komponent E, Inwestycja: E2.1.3. Celem konkursu jest wybór projektów obejmujących transport intermodalny - terminale drogowo-kolejowe zlokalizowane na transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T i zakup 200 sztuk taboru do przewozów intermodalnych. Łączna kwota na te inwestycje to prawie 781,6 mln zł.
Urząd Morski w Gdyni już po raz czwarty zaprasza wszystkich chętnych do współpracy przy ochronie wybrzeża i poznania „od zaplecza” jego najurokliwszych odcinków.
Damen zreazlizował transport 11 holowników
Komisja ds. Tuńczyka na Oceanie Indyjskim osiągnęła porozumienie w sprawie zrównoważonego rybołówstwa
Dzień Dostawców na Konferencji PSEW2024 – międzynarodowa współpraca na rzecz silnego przemysłu wiatrowego w Europie
W gdyńskiej stoczni Crist S.A. rozpoczęła się budowa kolejnego statku do obsługi morskich farm wiatrowych
Konferencja „Sztuczna inteligencja w kosmosie i na morzu” już 23 maja
Nie jeden a dwa? W wyniku ukraińskiego ataku miał ucierpieć jeszcze inny rosyjski okręt