W ramach serii naszych analiz dotyczących rynku żeglugowego przedstawiamy informacje na temat kolejnych nowych ciekawych konstrukcji okrętowych i budów jednostek pływających. Dzisiaj o nowoczesnym „Moby Fantasy”, który 6 listopada tego roku został zwodowany jako pierwsza z dwóch jednostek ro-pax nowej generacji, które wejdą do eksploatacji w 2023 roku.
Sztokholm wraz ze swoimi obszarami satelitarnymi jest szwedzkim portem zlokalizowanym na południowym wybrzeżu tego kraju. Jest to jeden z najistotniejszych elementów transportowo-logistycznych całej Szwecji, ponieważ w tym rejonie skupia się około 50 proc. całej krajowej konsumpcji. Rejon Sztokholmu słynie przede wszystkim z ruchu pasażerskiego i ro-ro a w dalszej kolejności kontenerowego, który obsługiwany jest za pomocą najnowocześniejszych przyjaznych środowisku technologii.
Stocznia Remontowa Nauta wyremontuje prom Ro-Pax, Princess Anastasia. Charakterystycznie pomalowana jednostka pływa na trasie Petersburg-Tallinn-Helsinki-Sztokholm-Petersburg.
Dwaj popularni europejscy armatorzy – DFDS i Moby Lines - zamienią się promami. Duża transakcja, która ma zwiększyć efektywność operacji wykonywanych przez obu przewoźników, zostanie przeprowadzona jeszcze w tym roku.
Kierowcy ciężarówek zyskali kolejne połączenie promowe pomiędzy Polską a Szwecją. Od 2 września do rozkładu rejsów wszedł nowy prom Unity Line – M/F Copernicus. To już ósmy statek w serwisie armatora, a czwarty na trasie do Trelleborga.
Unity Line od 16 sierpnia wprowadza zmiany w rozkładzie na trasie Świnoujście – Trelleborg. Do statków kursujących do Szwecji dołączy nowy nabytek operatora promowego, jednostka Copernicus.
Prinsess Anastasia rozpoczyna nowy sezon. Prom operatora Moby SPL wypłynął w środę z Gdańskiej Stoczni Remontowa, w której przeszedł remont. Obecnie jednostka jest w drodze do Sankt Petersburga, skąd w niedzielę wyruszy w pierwszy rejs w tym sezonie.
DFDS nie zwalnia tempa, gdy chodzi o modernizację floty. Przewoźnik zamówił dwa kolejne promy. Nowe jednostki, które zostaną zbudowane w chińskiej stoczni, będą służyły do obsługi połączeń na Morzu Bałtyckim.
Dwie włoskie firmy, specjalizujące się w przewozach promowych, złożyły właśnie duże zamówienie na nowe jednostki. Moby Lines i GNV podpisały umowę na dostawę obejmującą w sumie cztery promy. Powstaną one w zakładach Guangzhou Shipyard International (GSI).
Firmy Jadrolinija oraz Rapska Plovidba prawdopodobnie nadal będą zajmować się obsługą najważniejszych i najbardziej dochodowych połączeń wzdłuż wschodniego wybrzeża Adriatyku.
Vessev wprowadza na rynek pierwszy na świecie elektryczny wodolot turystyczny
Konferencja PSEW2024: transformacji energetycznej Polski nie będzie bez energii z wiatru
AI w spedycji – szansa czy zagrożenie?
ETA.fm Podcast - podsumowanie tygodnia CW21'24 - MeetUp ETA.fm w O4 Coworking
Zbliża się finał sprawy kontrowersyjnego jachtu. W tle wieloletnie śledztwo, Władimir Putin i luksusowe wyposażenie
Ruszyły zapisy do VIII Żeglarskiej Parady Świętojańskiej