gm24
Stocznia Remontowa Nauta wyremontuje prom Ro-Pax, Princess Anastasia. Charakterystycznie pomalowana jednostka pływa na trasie Petersburg-Tallinn-Helsinki-Sztokholm-Petersburg.
Suchy Dok SD I Stoczni Remontowej Nauta S.A. przygotowywany jest na przyjęcie jednostki Ro-Pax - MV Princess Anastasia, która już w poniedziałek zawitała do Portu Gdynia. Należący do włoskiego armatora MOBY S.p.A. prom przejdzie remont dokowy z wymianą uszczelnień linii wałów.
Statek ma 176,8 m długości, 32,86 m szerokości oraz 6,3 m zanurzenia. Zbudowana w 1986 r. jednostka pływa pod włoską banderą. Na pokład zabiera 350-osobową załogę i 2 500 pasażerów, dla których przygotowano 834 kabiny różnej klasy. Na pokładzie promu znajdują się także miejsca dla 580 pojazdów osobowych.
Moby SPL to wspólna inicjatywa dwóch armatorów: włoskiego Moby Lines i rosyjskiego St. Peter Line. Obie firmy w 2017 roku utworzyły spółkę joint venture o nazwie Moby SPL w ramach której oferuja rejsy na trasie Petersburg-Tallinn-Helsinki-Sztokholm-Petersburg.
Malunki na burtach promu to efekt współpracy Riccardo Guasco, znanego w świecie włoskiego malarza i rysownika z Armando Testa, największą włoską grupą specjalizującą się w reklamie i komunikacji.
Moby Lines jest włoskim przewoźnikiem, którego historia sięga 1959 r. (na początku jako Navigazione Arcipelago Maddalenino). Specjalizuje się on w ofercie połączeń z Francji i Włoch oraz włoskich i francuskich wysp. W sumie w jego siatce znajduje się 31 tras, na których każdego roku przewożonych jest 6,2 miliona pasażerów. Firma znana jest z tego, że wykorzystuje w swoich malowaniach postacie z popularnej serii animowanej "Zwariowane melodie", produkowanej przez Warner Bros.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth