W stoczni Samsung Heavy Industries w Geoje odbyła się ceremonia wodowania i chrztu kolejnego, nowoczesnego statku dla francuskiego przewoźnika. CMA CGM Ambition ma wpisywać się w realizację planów o tworzeniu niskoemisyjnej floty, zgodnie z ideą dekarbonizacji branży morskiej.
Zwodowany kontenerowiec należy do najnowszej serii statków o pojemności 7 300 TEU, zasilanych LNG. Ma 268 metrów długości i 43 metry szerokości. Podobnymi jednostkami tej serii są CMA CGM Innovation, CMA CGM Legacy i CMA CGM Endurance.
Zamówienie w południowokoreańskiej stoczni na sześć statków LNG do pojemności 7 600 TEU zostało złożone w 2021 roku. Koszt zamówienia wynosi 716 mln dolarów, a termin dostarczenia wszystkich jednostek to koniec 2024 roku.
Budowa statków z napędem na LNG wpisuje się w politykę firmy względem ograniczania emisji CO2. W latach 2005–2015 firma zmniejszyła emisję CO2 o 50% i przyjęła ambitny plan dalszej redukcji emisji CO2 o kolejne 30% w latach 2015–2025. W lutym tego roku firma odebrała CMA CGM Mermaid, pierwszy kontenerowiec z serii 10 o nośności 2000 TEU zasilanych skroplonym gazem ziemnym LNG. Będą one stopniowo wdrażane w regionie Morza Śródziemnego i Europie Północnej. W kwietniu tego roku pierwszy z nich wszedł do Portu Gdańsk.
Obok statków napędzanych LNG, francuska firma inwestuje również w statki
napędzane metanolem. W ubiegłym roku firma miała zamówić osiem statków o
pojemności 9 200 TEU w Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS) w Chinach
z dostawą zaplanowaną na 2027 rok. Wartość zamówienia jest szacowana na miliard dolarów.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek