Na terenie fińskiej stoczni rozpoczął się montaż kadłuba drugiego statku klasy Icon, Star of the Seas. To kolejny etap budowy jednej z największych jednostek tego rodzaju. Uroczystość położenia stępki pod przyszły statek wycieczkowy przeznaczony do rejsów po Morzu Karaibskim odbyła się 15 grudnia.
W ramach stoczniowej tradycji, dźwig opuścił na dno basenu konstrukcyjnego masywny stalowy blok, sygnalizując rozpoczęcie montażu kadłuba statku. Przedstawiciel zamawiającego, Royal Carribean oraz reprezentant wykonawców budowy pozostawili w nim monenty, które zostały umieszczone w konstrukcji. Jest to element rytuału pochodzącego jeszcze z czasów starożytnego Rzymu, który ma zapewnić ochronę statkom oraz ich załogom.
Dyrekcja firmy podkreśliła, że Star of the Seas jest bardzo ważna zarówno dla stoczni, jak i sieci partnerów. Stworzyło to miejsca pracy i zapewniło stymulację dla biznesu w Varsinais-Suomi, a także firm działających w ramach łańcucha dostaw. Stocznia Meyer Turkuspecjalizuje się w budowie nowoczesnych, dużych statkach pasażerskich, będąc też jednym z kluczowych źródeł zatrudnienia w regionie.
- Kiedy statek zostanie ukończony, wzmocni zupełnie nowy rodzaj rejsów, spełniając standardy wyznaczone przez bliźniaczą jednostkę Icon of the Seas – zaznaczył Tim Meyer, dyrektor generalny Meyer Werft.
Royal Caribbean International zlecił fińskiej stoczni budowę trzech nowych wycieczkowców o tonażu 250 800 GT, długości 365 metrów i wystarczającej ilości miejsca dla maksymalnie 5610 pasażerów. Oznacza to, że statki wycieczkowe klasy Icon będą podobnej wielkości do tych wcześniej dostarczonych firmie. Jednak wszystkie będą wyposażone w zupełnie nową technologię napędu. Ich ekologiczny układ napędowy LNG ma zapewnić znaczną redukcję emisji CO2, wpisując się w misję dekarbonizacji żeglugi.
Aktualnie trwa budowa drugiej jednostki tej serii, o numerze NB 1401. Wedle planów zostanie dostarczony w 2025 roku. Pierwsza jednostka, Icon of the Seas, została dostarczona zamawiającemu 27 listopada br., a działalność ma rozpocząć w przyszłym roku. Ostatni wycieczkowiec klasy Icon ma trafić do Royal Carribean w 2026 roku. Wycieczkowiec ma posiadać 20 pokładów, z czego na 18 jest przypada przestrzeń dla pasażerów. W ramach oferty czeka na nich siedem basenów, hydromasaże, ścianka wspinaczkowa, symulator surfingu ze sztuczną falą, kluby nocne, lodowisko, park linowy, boiska do koszykówki oraz siatkówki, a także rozbudowana baza gastronomiczna.
Fot. Meyer Turku
Fot. Meyer Turku
Ostatni duński lodołamacz idzie pod młotek
Cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego w Remontowa Shipbuilding S.A.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu