• <
nauta_2024

W Meyer Turku rozpoczyna się montaż kadłuba Star of the Seas. To kolejny etap budowy giganta wśród wycieczkowców

21.12.2023 15:11 Źródło: Meyer Turku
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki W Meyer Turku rozpoczyna się montaż kadłuba Star of the Seas. To kolejny etap budowy giganta wśród wycieczkowców

Partnerzy portalu

Fot. Meyer Turku

Na terenie fińskiej stoczni rozpoczął się montaż kadłuba drugiego statku klasy Icon, Star of the Seas. To kolejny etap budowy jednej z największych jednostek tego rodzaju. Uroczystość położenia stępki pod przyszły statek wycieczkowy przeznaczony do rejsów po Morzu Karaibskim odbyła się 15 grudnia.

W ramach stoczniowej tradycji, dźwig opuścił na dno basenu konstrukcyjnego masywny stalowy blok, sygnalizując rozpoczęcie montażu kadłuba statku. Przedstawiciel zamawiającego, Royal Carribean oraz reprezentant wykonawców budowy pozostawili w nim monenty, które zostały umieszczone w konstrukcji. Jest to element rytuału pochodzącego jeszcze z czasów starożytnego Rzymu, który ma zapewnić ochronę statkom oraz ich załogom. 

Dyrekcja firmy podkreśliła, że Star of the Seas jest bardzo ważna zarówno dla stoczni, jak i sieci partnerów. Stworzyło to miejsca pracy i zapewniło stymulację dla biznesu w Varsinais-Suomi, a także firm działających w ramach łańcucha dostaw. Stocznia Meyer Turkuspecjalizuje się w budowie nowoczesnych, dużych statkach pasażerskich, będąc też jednym z kluczowych źródeł zatrudnienia w regionie.

- Kiedy statek zostanie ukończony, wzmocni zupełnie nowy rodzaj rejsów, spełniając standardy wyznaczone przez bliźniaczą jednostkę Icon of the Seas – zaznaczył Tim Meyer, dyrektor generalny Meyer Werft.

Royal Caribbean International zlecił fińskiej stoczni budowę trzech nowych wycieczkowców o tonażu 250 800 GT, długości 365 metrów i wystarczającej ilości miejsca dla maksymalnie 5610 pasażerów. Oznacza to, że statki wycieczkowe klasy Icon będą podobnej wielkości do tych wcześniej dostarczonych firmie. Jednak wszystkie będą wyposażone w zupełnie nową technologię napędu. Ich ekologiczny układ napędowy LNG ma zapewnić znaczną redukcję emisji CO2, wpisując się w misję dekarbonizacji żeglugi.

Aktualnie trwa budowa drugiej jednostki tej serii, o numerze NB 1401. Wedle planów zostanie dostarczony w 2025 roku. Pierwsza jednostka, Icon of the Seas, została dostarczona zamawiającemu 27 listopada br., a działalność ma rozpocząć w przyszłym roku. Ostatni wycieczkowiec klasy Icon ma trafić do Royal Carribean w 2026 roku. Wycieczkowiec ma posiadać 20 pokładów, z czego na 18 jest przypada przestrzeń dla pasażerów. W ramach oferty czeka na nich siedem basenów, hydromasaże, ścianka wspinaczkowa, symulator surfingu ze sztuczną falą, kluby nocne, lodowisko, park linowy, boiska do koszykówki oraz siatkówki, a także rozbudowana baza gastronomiczna.


Fot. Meyer Turku


Fot. Meyer Turku

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.