Fińska stocznia z siedzibą w Turku, należąca do Grupy Meyer, podpisała umowę z Royal Caribbean umowę, która zabezpiecza temu przewoźnikowi pasażerskiemu plan budowy i dostarczenia kolejnych statków do 2036 roku. To długoterminowe porozumienie potwierdza również zamówienie na kolejne, megawycieczkowce klasy Icon, w tym zakontraktowany statek o roboczej nazwie Icon 5, a także opcje na Icon 6 i Icon 7. Wszystkie będą należały do serii największych tego rodzaju jednostek pasażerskich.
Jak przypomina stocznia, do zamawiającego zostały już dostarczone dwa statki klasy Icon, Icon of the Seas i Star of the Seas. W przyszłym roku dołączy do nich Legend of the Seas. Wszystkie je wyróżniają rozmiary, 364,80 metra długości i tonaż blisko 250 000 ton, przy czym trzecia jednostka tę liczbę ma przekroczyć. Mogą przewozić do 7600 pasażerów i załogę liczącą 2350 osób. Zarówno Royal Caribbean jak i Meyer Turku podkreślają, że te olbrzymie statki wyróżniają się, obok komfortu i szerokiej gamy rozrywek, także szeregiem rozwiązań z myślą o niskoemisyjnej żegludze. Przykładem jest napęd LNG w postaci sześciu silników Wärtsilä generujących łącznie 67 500 kW.
– Wraz z podpisaniem umowy ramowej, ogłaszamy nasz wspólny plan na następną dekadę we współpracy z Royal Caribbean Group i innymi kluczowymi partnerami, aby zbudować więcej statków klasy Icon i napędzać przyszłość przemysłu stoczniowego w ciągu następnej dekady. Jestem niezwykle dumny z uznania, jakie te zamówienia przynoszą wykwalifikowanemu personelowi Meyer Turku oraz kompetencjom fińskiego przemysłu morskiego – przekazał Casimir Lindholm, dyrektor generalny Meyer Turku.
– Ta nowa umowa ramowa to doskonała wiadomość dla Finlandii. Wieloletnia współpraca między Royal Caribbean i Meyer Turku będzie nadal miała znaczący pozytywny wpływ na gospodarkę Finlandii, tworząc miejsca pracy w całym kraju i energetyzując nasz unikalny ekosystem morski – powiedział Petteri Orpo, premier Finlandii.
Na początku września tego roku odbyła się ceremonia położenia stępki pod wycieczkowiec Icon 4, którego dostawa jest planowana na 2027 rok. Do 2028 roku zostanie dostarczony Icon 5. Nowa umowa przewiduje też opcje na dwa kolejne statki tej serii, co zwiększy ich liczbę do 7, zapewniając też ciągłość pracy w stoczni oraz regionie na kolejne lata.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów