Na terenie fińskiej stoczni znanej z budowy wielkich statków wycieczkowych odbyła się, 9 września, ceremonia położenia stępki pod kolejnego giganta klasy Icon. W związku z tym odbyła się typowa dla branży stoczniowej uroczystość z udziałem zaproszonych gości, co było też okazją do podsumowań prac nad tą wyjątkową serią, powstającą dla Royal Caribbean.
Zgodnie ze zwyczajem panującym w Meyer Turku, w dolną sekcję kadłuba tworzącą symboliczną stępkę wspawano monety, co ma przynieść szczęście i ochronę statkowi i jego załodze. Jest to tradycja sięgająca czasów antycznych. Przedstawiciele tak wykonawcy, jak i zamawiającego podkreślili przy tym zgodność wieloletniej współpracy i ciągły rozwój, wynikający z doskonalenia serii klasy Icon, biorąc pod uwagę powstające statki, w tym też już prowadzące działalność.
– Icon 4 to bardzo ważny statek zarówno dla stoczni, jak i całej sieci partnerskiej. Dzięki temu statkowi Meyer Turku jeszcze bardziej umacnia swoją pozycję jako jednego z wiodących na świecie producentów statków wycieczkowych. Każdy luksusowy statek wycieczkowy tej wielkości tworzy 13 000 osób, a my stale poszukujemy nowych stoczniowców, którzy dołączą do naszego zespołu na różnych etapach od projektu po realizację – podkreślił Casimir Lindholm, dyrektor generalny Meyer Turku.
Klasa Icon należy do największych wycieczkowców na świecie. Pierwszy z nich, Icon of the Seas, został przekazany armatorowi i od 27 stycznia tego roku prowadzi regularne rejsy po Morzu Karaibskim, o czym pisaliśmy w tekście pt. Największy wycieczkowiec na świecie przybył do Miami. Wkrótce rozpocznie komercyjne rejsy. Ma 364,80 metra długości i tonaż 248 663 ton. Co podkreślają stocznia oraz właściciel, obok szeregu udogodnień dla turystów wycieczkowiec wyróżnia jest napęd LNG w postaci sześciu silników Wärtsilä generujących łącznie 67 500 kW. Od sierpnia działalność prowadzi też podobny rozmiarowo Star of the Seas.
Aktualnie trwa też budowa trzeciego statku tej serii, który będzie nieco większy od poprzednich, przejmując od nich pałeczkę rekordzisty. W styczniu 2024 roku położono stępkę pod Legend of the Seas, który będzie miał wyporność sięgającą 250 800. Planowane przekazanie będzie miało miejsce w przyszłym roku, natomiast obecnie powstający czwarty statek, określany na razie jako Icon 4, trafi do zamawiającego w 2027 roku.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej