W ubiegłym tygodniu do Władysławowa przybył statek, który wszedł w skład floty firmy Uxo Marine. Nowy nabytek ma zwiększyć jej możliwości działania w zakresie badań ferromagnetycznych, batymetrycznych, sonarowych, sejsmicznych oraz inspekcji podwodnych.
Statek pomiarowy Badacz-3 przebył drogę z Wielkiej Brytanii do Polski i obecnie cumuje przy nabrzeżu we Władysławowie. Zdaniem Uxo Marine S.A. zapewni nowe możliwości w zakresie badań geofizycznych i inspekcji podwodnych, stanowiąc tym samym ważny moment w rozwoju firmy.
Nowa jednostka ma 25,35 metra długości, 6 metrów szerokości, 1,5 metra w zanurzeniu i wyporność 55 ton. Dzięki wysokiej wydajności operacyjnej, stabilności i zaawansowanych technologii ma być, zdaniem firmy, idealnym narzędziem do realizacji złożonych misji badawczych, zarówno na wodach śródlądowych, jak i na morzu.

Firma Uxo Marine S.A. istnieje od 2016 roku i zajmuje się działalnością w zakresie badań ferromagnetycznych na obiektach lądowych i obszarach morskich, prowadzonych są przy użyciu magnetometrów cezowych, georadaru oraz skanowania obszarów przeznaczonych pod inwestycje. Oferowane usługi to przede wszystkim badania i analizy podwykonawcze inwestycji, a także wysokospecjalistyczne prace nurkowe i saperskie dla portów rzecznych i morskich. Zajmuje się też poszukiwaniem i identyfikowaniem obiektów niebezpiecznych, wykonuje badania sonarowe, hydrologiczne i przedwykonawcze analizy geofizyczne inwestycji w obszarach wodnych. Spółka realizuje także wysokospecjalistyczne prace nurkowe, podwodne i hydrotechniczne, dla portów rzecznych i morskich.
W skład floty firmy wchodzi pięć statków badawczych (licząc też najnowszy nabytek), osiem jednostek sondażowych, holownik, trzy pontony robocze oraz barka górnopokładowa. Wyposażenie to uzupełniają z lądu m.in. koparka linowa i koparka hydrauliczna.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów