Wykonawca odwiertów morskich Transocean otrzymał od BOE Exploration & Production kontrakt o wartości 252 mln dolarów na budowę statku wiertniczego przeznaczonego do pracy na bardzo głębokich wodach.
Transocean poinformował w czwartek, że kontrakt obejmuje również opłatę mobilizacyjną w wysokości 30 milionów dolarów. Dodatkowo umowa przewiduje możliwość znacznej premii za wyniki w oparciu o uzgodnione wskaźniki operacyjne. Nagroda ta wynika z ostatecznej decyzji inwestycyjnej BOE i właścicieli udziałów roboczych w Shenandoah o usankcjonowaniu wcześniej ogłoszonego projektu Shenandoah.
Shenandoah znajduje się 160 mil od wybrzeża Luizjany w rejonie Walker Ridge w Zatoce Meksykańskiej. Na początku tego miesiąca BOE podpisało kontrakt z Hyundai Heavy na zaprojektowanie, zakup, budowę i dostawę pływającego systemu produkcyjnego (FPS) oraz jego instalację na polu Shenandoah.
Ultragłębokie wiercenia
Program Shenandoah składa się z dwóch etapów. Oczekuje się, że po dostarczeniu ze stoczni Atlas Deepwater rozpocznie działalność w trzecim kwartale 2022 roku, początkowo przy użyciu podwójnych głowic przeciwerupcyjnych (BOP) o wytrzymałości na 15 000 psi. Oczekuje się, że początkowy program wierceń potrwa około 255 dni i przyniesie około 80 milionów dolarów przychodów z wierceń kontraktowych.
Po zakończeniu wstępnego programu wiercenia, na platformie zostanie zainstalowany BOP 20 000 psi, co czyni go drugim atutem Transocean z systemem kontroli odwiertu o wartości 20 000 psi. Oczekuje się, że instalacja i uruchomienie BOP potrwa od 45 do 60 dni, przynosząc około 17 mln. Po instalacji BOP o wartości 20 000 psi, Atlas Deepwater rozpocznie drugą fazę projektu – program ukończenia studni. Oczekuje się, że faza ta potrwa około 275 dni i przyniesie około 125 mln dolarów przychodów z odwiertów kontraktowych.
– Jesteśmy niezmiernie zadowoleni z pozyskania kontraktu na Atlas Deepwater; pierwszego z naszych dwóch ultragłębokich statków wiertniczych ósmej generacji, które wejdą na rynek w 2022 roku. Obie jednostki będą przystosowane do operacji odwiertów ultragłębokich 20 000 psi – powiedział prezes i dyrektor generalny Transocean, Jeremy Thigpen.
- Jesteśmy bardzo zachęceni przez rosnącą listę, wśród wielu klientów, możliwości 20 000 psi w Zatoce Meksykańskiej. A dzięki jedynym dwóm aktywom na świecie zaprojektowanym specjalnie z myślą o maksymalizacji wydajności przy odwiertach 20 000 psi, jesteśmy niekwestionowanym liderem rynku w tej dziedzinie, a zatem jesteśmy podekscytowani przyszłymi perspektywami dla tych najnowocześniejszych aktywów – dodał.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek