Liebherr dostarczył cztery pływające dźwigi typu CBG 360 do dużego projektu w północnej części Wietnamu, realizowanego przez Oldendorff Carriers. Trzy inne maszyny tego typu będą pracować w Afryce Zachodniej.
Dźwigi CBG 360 w Wietnamie będą częścią projektu wytwarzania energii. Rdzeniem projektu są bloki elektrowni o mocy 2 x 600 megawatów, które zaopatrują region w energię. Dźwigi będą dostarczały elektrowni surowce. Jak podaje Liebherr, żurawie charakteryzują się żywotnością i niskimi potrzebami konserwacyjnymi, co sprawia, że są dobrym wyborem do pracy na otwartych morzach i w odległych obszarach.
– Oldendorff Carriers ceni niezawodność produktów Liebherr i dlatego liczy również na wysokowydajne czterolinowe żurawie chwytakowe Liebherr, typ CBG 360, w tym dużym projekcie — powiedział Jan Breckling, starszy kierownik sprzedaży ds. przeładunków i żurawi okrętowych w Liebherr Maritime Cranes. – CBG jest żurawiem do dużych obciążeń, przeznaczonym do pracy ciągłej. Nowy sprzęt będzie zatem odgrywał kluczową, a jednocześnie stałą rolę w długoterminowym projekcie przeładunkowym naszego klienta.
Każdy z czterech pływających żurawi CBG 360 jest zainstalowany na platformie mimośrodowej o długości 10 metrów. Ich promień działania to 46 metrów, zaś udźwig – 30 ton. Maksymalny udźwig 36 ton można wykorzystać przy zasięgu 40 metrów. Dwa pierwsze dźwigi tego typu znalazły się na statki Calypso, który został oddany do użytku w styczniu 2021 i popłynął do Wietnamu, gdzie rozpoczął 25-letni kontrakt przeładunkowy dla konsorcjum Marubeni i Kepco. Siostrzany statek Anna z dwoma kolejnymi dźwigami zostanie oddany do eksploatacji lada moment. Obie jednostki mierzą po 145 metrów.
W Afryce Zachodniej pracuje z kolei statek Albert Oldendorff wyposażony w trzy dźwigi CBG 360. Przeładowuje boksyt. Jednostka jest wyposażona w specjalny system przenośników, dzięki czemu cały proces przeładunku jest krótszy. Żurawie są zainstalowane z boku i rozładowują towar bezpośrednio na przenośnik taśmowy.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii