• <
gryfia_70lat

Liebherr dostarczył dźwigi na statki pracujące w Wietnamie i Afryce

12.08.2021 15:20 Źródło: Inf. prasowa
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Liebherr dostarczył dźwigi na statki pracujące w Wietnamie i Afryce

Partnerzy portalu

Liebherr dostarczył dźwigi na statki pracujące w Wietnamie i Afryce - GospodarkaMorska.pl
Fot. Liebherr

Liebherr dostarczył cztery pływające dźwigi typu CBG 360 do dużego projektu w północnej części Wietnamu, realizowanego przez Oldendorff Carriers. Trzy inne maszyny tego typu będą pracować w Afryce Zachodniej.

Dźwigi CBG 360 w Wietnamie będą częścią projektu wytwarzania energii. Rdzeniem projektu są bloki elektrowni o mocy 2 x 600 megawatów, które zaopatrują region w energię. Dźwigi będą dostarczały elektrowni surowce. Jak podaje Liebherr, żurawie charakteryzują się żywotnością i niskimi potrzebami konserwacyjnymi, co sprawia, że są dobrym wyborem do pracy na otwartych morzach i w odległych obszarach.

– Oldendorff Carriers ceni niezawodność produktów Liebherr i dlatego liczy również na wysokowydajne czterolinowe żurawie chwytakowe Liebherr, typ CBG 360, w tym dużym projekcie — powiedział Jan Breckling, starszy kierownik sprzedaży ds. przeładunków i żurawi okrętowych w Liebherr Maritime Cranes. – CBG jest żurawiem do dużych obciążeń, przeznaczonym do pracy ciągłej. Nowy sprzęt będzie zatem odgrywał kluczową, a jednocześnie stałą rolę w długoterminowym projekcie przeładunkowym naszego klienta.

Każdy z czterech pływających żurawi CBG 360 jest zainstalowany na platformie mimośrodowej o długości 10 metrów. Ich promień działania to 46 metrów, zaś udźwig – 30 ton. Maksymalny udźwig 36 ton można wykorzystać przy zasięgu 40 metrów. Dwa pierwsze dźwigi tego typu znalazły się na statki Calypso, który został oddany do użytku w styczniu 2021 i popłynął do Wietnamu, gdzie rozpoczął 25-letni kontrakt przeładunkowy dla konsorcjum Marubeni i Kepco. Siostrzany statek Anna z dwoma kolejnymi dźwigami zostanie oddany do eksploatacji lada moment. Obie jednostki mierzą po 145 metrów.

W Afryce Zachodniej pracuje z kolei statek Albert Oldendorff wyposażony w trzy dźwigi CBG 360. Przeładowuje boksyt. Jednostka jest wyposażona w specjalny system przenośników, dzięki czemu cały proces przeładunku jest krótszy. Żurawie są zainstalowane z boku i rozładowują towar bezpośrednio na przenośnik taśmowy.

Partnerzy portalu

aste_580x100_gif_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.