Norweska firma Vaagland Båtbyggeri AS w czerwcu podpisała umowę z Norweskim Uniwersytetem Arktycznym w Tromso na dostawę nowego statku badawczego. Kadłub powstanie w gdańskiej stoczni Montex.
Statek zaprojektowany będzie miał długość 26,4 metrów i szerokość 10 metrów. Będzie wyposażony w oprzyrządowanie do pobierania próbek fauny i we włoki, za pomocą których badacze będą pobierali próbki ryb i skorupiaków. Na pokładzie znajdzie się także laboratorium.
Kadłub statku zostanie zbudowany w Polsce, w stoczni Montex Skipyard w Gdańsku. Zgodnie z planem, ma on być gotowy na wiosnę, kiedy zostanie dostarczony do stoczni Vaagland Båtbyggeri AS. Cała jednostka zostanie oddana klientowi końcowemu na jesieni 2022.
Statek będzie wykorzystywany w celach naukowo-badawczych, między innymi do zbierania danych o środowisku morskim. Na statku mają być także testowane nowe technologie, które następnie zostaną wykorzystane na pokładzie bardziej zaawansowanych jednostek na bardziej odległe wody.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española