Japoński stoczniowiec Tsuneishi Shipbuilding opublikował szczegóły swojego nowego energooszczędnego modelu statku, znanego jako TESS66 Aeroline.
Ten ekologiczny statek o nośności 66 200 dwt reprezentuje największą klasę kategorii Ultramax o szerokości Panamax. Masowiec o długości 200 metrów i szerokości 32,25 metra ma pojemność 81 500 m3.
Dzięki cechom wydajności paliwowej i efektywności środowiskowej najnowszy model statku z serii Tsuneishi Economical Standards Ship (TESS) jest również wyposażony w technologię Aeroline, która zmniejsza opór wiatru o około 20 procent. Jest również zgodny z międzynarodowymi przepisami dotyczącymi wskaźnika efektywności energetycznej (EEDI) fazy 3, które wymagają redukcji emisji CO2 o co najmniej 30 procent w stosunku do poziomów z 2025 roku.
Co więcej, model statku został dopracowany pod kątem oszczędności paliwa w każdych warunkach, od płytkiego do pełnego zanurzenia.
Zainspirowane wzrostem objętości ładunku statki handlowe powiększają się w dążeniu do zwiększenia wydajności transportu na rejs. Wraz ze zwiększonym w ostatnich latach zapotrzebowaniem na przeciwdziałanie globalnemu ociepleniu, wzrost rozmiarów jednostki przyspiesza również z perspektywy zmniejszenia emisji CO2 na jednostkę transportową.
– Mamy nadzieję, że ten model statku będzie trwałym faworytem ze względu na wydajność załadunku, oszczędność paliwa, wydajność środowiskową i wszechstronność – powiedział Kazutaka Seki, kierownik działu planowania statków w dziale projektowym.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek