Japoński stoczniowiec Tsuneishi Shipbuilding opublikował szczegóły swojego nowego energooszczędnego modelu statku, znanego jako TESS66 Aeroline.
Ten ekologiczny statek o nośności 66 200 dwt reprezentuje największą klasę kategorii Ultramax o szerokości Panamax. Masowiec o długości 200 metrów i szerokości 32,25 metra ma pojemność 81 500 m3.
Dzięki cechom wydajności paliwowej i efektywności środowiskowej najnowszy model statku z serii Tsuneishi Economical Standards Ship (TESS) jest również wyposażony w technologię Aeroline, która zmniejsza opór wiatru o około 20 procent. Jest również zgodny z międzynarodowymi przepisami dotyczącymi wskaźnika efektywności energetycznej (EEDI) fazy 3, które wymagają redukcji emisji CO2 o co najmniej 30 procent w stosunku do poziomów z 2025 roku.
Co więcej, model statku został dopracowany pod kątem oszczędności paliwa w każdych warunkach, od płytkiego do pełnego zanurzenia.
Zainspirowane wzrostem objętości ładunku statki handlowe powiększają się w dążeniu do zwiększenia wydajności transportu na rejs. Wraz ze zwiększonym w ostatnich latach zapotrzebowaniem na przeciwdziałanie globalnemu ociepleniu, wzrost rozmiarów jednostki przyspiesza również z perspektywy zmniejszenia emisji CO2 na jednostkę transportową.
– Mamy nadzieję, że ten model statku będzie trwałym faworytem ze względu na wydajność załadunku, oszczędność paliwa, wydajność środowiskową i wszechstronność – powiedział Kazutaka Seki, kierownik działu planowania statków w dziale projektowym.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów