24 czerwca w Gdyni zakończyła się operacja wodowania dużej jednostki rybackiej dla armatora Kristian Martin Rasmussen & family z Wysp Owczych. Portem macierzystym jednostki będzie Klaksvík. Gotowy statek zostanie przekazany klientowi w styczniu 2022.
Zwodowana jednostka mierzy 89,35 metrów długości, 17 metrów szerokości i 9,60 metra maksymalnego zanurzenia. Statek zaprojektowało biuro projektowe Karstensens Skibsværft A/S. Nowoczesny kadłub posiada klasę lodową co umożliwi połowy na wodach dalekiej północy. Maksymalna prędkość będzie wynosić 17,5 węzła. Statek będzie obsługiwać 20-osobowa załoga.
Wodowanie kadłuba odbyło się dwuetapowo. Najpierw kadłub za pomocą wózków samojezdnych został przetransportowany z nabrzeża na pontono-dok, na którym został przeholowany do Nabrzeża Rumuńskiego, którego głębokość pozwoliła na zanurzenie doku i zwodowanie jednostki. Operacja zakończyła się w godzinach wieczornych 24 czerwca.
Obecnie w stoczni Karstensen Shipyard Poland powstaje kilka kolejnych jednosotek. Zagospodarowanie tylu budów statków w krótkim okresie czasu to duże wyzwanie produkcyjne oraz logistyczne. Mimo, że stocznia na polskim rynku uruchomiła produkcję 3 lata temu, stała się liderem w budowie częściowo wyposażonych kadłubów na rodzimym rynku.
Karstensen Shipyard Poland to spółka zależna duńskiej stoczni Karstensens Skibsværft A/S. Stocznia buduje statki w Porcie Gdynia w nowoczesnym zakładzie produkcyjnym pozyskanym od Vistal Offshore. Znajduje się on przy Nabrzeżu Indyjskim, a do eksploatacji został oddany w 2013. Jest on dostosowany do produkcji kadłubów, składa się z dwóch dobrze wyposażonych, nowoczesnych hal o wymiarach: 200x30x30m oraz 150x30x20 m, a także z przyległych biur i zaplecza dla personelu. Karstensen oficjalnie przejął zakład 1 lipca 2018 r.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth