24 czerwca w Gdyni zakończyła się operacja wodowania dużej jednostki rybackiej dla armatora Kristian Martin Rasmussen & family z Wysp Owczych. Portem macierzystym jednostki będzie Klaksvík. Gotowy statek zostanie przekazany klientowi w styczniu 2022.
Zwodowana jednostka mierzy 89,35 metrów długości, 17 metrów szerokości i 9,60 metra maksymalnego zanurzenia. Statek zaprojektowało biuro projektowe Karstensens Skibsværft A/S. Nowoczesny kadłub posiada klasę lodową co umożliwi połowy na wodach dalekiej północy. Maksymalna prędkość będzie wynosić 17,5 węzła. Statek będzie obsługiwać 20-osobowa załoga.
Wodowanie kadłuba odbyło się dwuetapowo. Najpierw kadłub za pomocą wózków samojezdnych został przetransportowany z nabrzeża na pontono-dok, na którym został przeholowany do Nabrzeża Rumuńskiego, którego głębokość pozwoliła na zanurzenie doku i zwodowanie jednostki. Operacja zakończyła się w godzinach wieczornych 24 czerwca.
Obecnie w stoczni Karstensen Shipyard Poland powstaje kilka kolejnych jednosotek. Zagospodarowanie tylu budów statków w krótkim okresie czasu to duże wyzwanie produkcyjne oraz logistyczne. Mimo, że stocznia na polskim rynku uruchomiła produkcję 3 lata temu, stała się liderem w budowie częściowo wyposażonych kadłubów na rodzimym rynku.
Karstensen Shipyard Poland to spółka zależna duńskiej stoczni Karstensens Skibsværft A/S. Stocznia buduje statki w Porcie Gdynia w nowoczesnym zakładzie produkcyjnym pozyskanym od Vistal Offshore. Znajduje się on przy Nabrzeżu Indyjskim, a do eksploatacji został oddany w 2013. Jest on dostosowany do produkcji kadłubów, składa się z dwóch dobrze wyposażonych, nowoczesnych hal o wymiarach: 200x30x30m oraz 150x30x20 m, a także z przyległych biur i zaplecza dla personelu. Karstensen oficjalnie przejął zakład 1 lipca 2018 r.
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries