24 czerwca w Gdyni zakończyła się operacja wodowania dużej jednostki rybackiej dla armatora Kristian Martin Rasmussen & family z Wysp Owczych. Portem macierzystym jednostki będzie Klaksvík. Gotowy statek zostanie przekazany klientowi w styczniu 2022.
Zwodowana jednostka mierzy 89,35 metrów długości, 17 metrów szerokości i 9,60 metra maksymalnego zanurzenia. Statek zaprojektowało biuro projektowe Karstensens Skibsværft A/S. Nowoczesny kadłub posiada klasę lodową co umożliwi połowy na wodach dalekiej północy. Maksymalna prędkość będzie wynosić 17,5 węzła. Statek będzie obsługiwać 20-osobowa załoga.
Wodowanie kadłuba odbyło się dwuetapowo. Najpierw kadłub za pomocą wózków samojezdnych został przetransportowany z nabrzeża na pontono-dok, na którym został przeholowany do Nabrzeża Rumuńskiego, którego głębokość pozwoliła na zanurzenie doku i zwodowanie jednostki. Operacja zakończyła się w godzinach wieczornych 24 czerwca.
Obecnie w stoczni Karstensen Shipyard Poland powstaje kilka kolejnych jednosotek. Zagospodarowanie tylu budów statków w krótkim okresie czasu to duże wyzwanie produkcyjne oraz logistyczne. Mimo, że stocznia na polskim rynku uruchomiła produkcję 3 lata temu, stała się liderem w budowie częściowo wyposażonych kadłubów na rodzimym rynku.
Karstensen Shipyard Poland to spółka zależna duńskiej stoczni Karstensens Skibsværft A/S. Stocznia buduje statki w Porcie Gdynia w nowoczesnym zakładzie produkcyjnym pozyskanym od Vistal Offshore. Znajduje się on przy Nabrzeżu Indyjskim, a do eksploatacji został oddany w 2013. Jest on dostosowany do produkcji kadłubów, składa się z dwóch dobrze wyposażonych, nowoczesnych hal o wymiarach: 200x30x30m oraz 150x30x20 m, a także z przyległych biur i zaplecza dla personelu. Karstensen oficjalnie przejął zakład 1 lipca 2018 r.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym