PMK
Zbigniew Paszkowicz pozostał prezesem zarządu spółki Petrobaltic, mimo odwołania go ze stanowiska wiceprezesa Grupy Lotos. Tak zadecydowano na majowym zebraniu Radu Nadzorczej spółki.
Zbigniew Paszkowicz jest prezesem Lotos Petrobaltic od 2012 roku. Dotąd zasiadał poza tym na stanowisku wiceprezesa ds. poszukiwawczo-wydobywczych i nadzorował eksplorację oraz wydobycie węglowodorów.
W czasie swej kariery w Lotosie Paszkowicz był między innymi zaangażowany w negocjacje dotyczące usunięcia wadliwej platformy ze złoża Yme w Norwegii. Zajmował się także zawarciem transakcji nabycia udziału w złoży Heimdal z Norweskiego Szelfu Kontynentalnego.
Paszkowicz nadzorował także program inwestycyjny związany ze złożem B8. Odpowiadał więc za przebudowę platformy Petrobaltic z wiertniczej na eksploatacyjną.
Przypomnijmy, że problem z przebudową platformy trwa już ponad dwa lata. "Petrobaltic" miała być gotowa we wrześniu 2015 roku, po przekształceniu w centrum eksploatacyjne. Pierwszą umowę na jej przebudowę podpisano w październiku 2014 roku. Koszt modernizacji liczył wtedy 380 mln zł. Do przebudowy jednak nie doszło, bo umowa została przerwana, a kolejne przetargi zakończyły się fiaskiem.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii