PMK
Duński Urząd Morski skontrolował stan promu Samsø, wybudowanego w polskiej stoczni Remontowa Shipbuilding. Jednostka została uszkodzona podczas manewru cumowania w Saelvig zaledwie miesiąc po oddaniu jej do eksploatacji w marcu 2015 roku. Okazało się, że prom jest w świetnej formie. Jednostka potrzebuje już tylko ostatnich przygotowań, by zostać ponownie oddana do eksploatacji na trasie Samsø i Aarhus.
Kontrola ze strony urzędu, miała przede wszystkim na celu zbadanie konstrukcji kadłuba oraz ochrony przeciwpożarowej. Ocena tych obu kwestii była więcej niż zadawalająca. Nie stwierdzono żadnych pęknięć lub korozji w kadłubie.
Oczekuje się, że prom powróci do Samsø pod koniec maja, kiedy stocznia Faaborg zakończy prace przygotowawcze. Według pojawiających się informacji, prom będzie oddany do użytku około 1 czerwca.
Samso to nowoczesny prom o długości 100 m i szerokości 19 m. Jednorazowo zabiera na pokład 600 pasażerów oraz 160 samochodów. Projekt statku opracowany został przez biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting. Firma Fuo Rumia dostarczyła kompletny system zasilania gazem LNG, Hydroster zaś system ładunkowy ro-ro wraz z furtami dziobową i rufową oraz pokładami ruchomymi, wreszcie spółka Famos – kompletne wyposażenie wnętrz statku. Wszystkie te firmy należą także do grupy kapitałowej Remontowa Holding SA.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii