PMK
Saipem planuje fuzję ze swoim rywalem Subsea 7 SA, co może stać się jedną z największych transakcji w historii europejskiego przemysłu naftowego. Włoska firma realizuje potencjalną transakcję z norweskim przedsiębiorstwem, ponieważ chce przetrwać spowolnienie w branży.
Akcje Subsea 7, którego wartość rynkowa wynosi około 3,3 miliarda dolarów, wzrosły aż o 8,4% w Oslo, podczas gdy Saipem zanotował wzrost aż o 5,3%. Włoski koncern, którego największym udziałowcem jest włoski gigant energetyczny Eni SpA, wyceniany jest na około 4,9 miliarda dolarów. Według doniesień nie podjęto ostatecznych decyzji i nie ma pewności, że obrady doprowadzą do transakcji.
Subsea 7 i Saipem rozmawiali o fuzji w poprzednich latach, choć nie udało im się dojść do porozumienia. Przedstawiciele Saipem, Subsea 7 i Eni odmówili komentarza.
Cena ropy Brent spadła o około 28% w porównaniu ze szczytem z października 2018 roku, co zmusiło firmy z tego sektora do zwiększenia produkcji, obniżenia kosztów, dywersyfikacji i zwiększenia konkurencyjności. Dostawcy usług naftowych, którzy zaopatrują odkrywców i producentów energii w sprzęt i wiedzę, zostali mocno dotknięci spadkiem cen ropy naftowej, ponieważ ich klienci ograniczyli wydatki na wszystko, od platform wiertniczych po platformy pomocnicze.
Firma Northern Drilling Ltd. z branży morskiej platformy wiertniczej anulowała umowę na zakup nowego statku wiertniczego w październiku, a firma Prosafe SE, która zapewnia statki mieszkalne, ma poważne problemy finansowe. TechnipFMC Plc, utworzona przez połączenie dwóch usługodawców podczas kryzysu, w ubiegłym miesiącu zasygnalizowała wyzwania dla niektórych swoich jednostek.
Subsea 7, pod przewodnictwem Kristiana Siema, podjął w ubiegłym roku nieudaną próbę przejęcia McDermott International Inc. za 2 miliardy dolarów. Od tego czasu Subsea 7 dokonało kilku mniejszych przejęć, starając się powiększyć swoje aktywa.
Saipem nie jest jedyną firmą z włoskiego przemysłu energetycznego dążącą do rozwoju za granicą. W tym roku Eni i OMV AG nabyły 5,8 miliarda dolarów udziałów w jednostce rafineryjnej Abu Dhabi National Oil Co. Od 2000 r. Eni przeprowadziła 10 przejęć o wartości co najmniej 1 mld USD.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii