• <
kongsberg_mega_2020

Wietnamski oddział stoczni VARD zbuduje statek do obsługi morskich farm wiatrowych dla Tajwanu

Strona główna Stocznie, offshore Wietnamski oddział stoczni VARD zbuduje statek do obsługi morskich farm wiatrowych dla Tajwanu
Wietnamski oddział stoczni VARD zbuduje statek do obsługi morskich farm wiatrowych dla Tajwanu - GospodarkaMorska.pl

ew

17.04.2020 Źródło: własne

Światowy lider morskiej energetyki wiatrowej Ørsted ogłosił podpisanie 15-letniego kontraktu (z opcją przedłużenia do 20 lat) z Ta San Shang Marine czyli spółką joint venture MOL i TTM na budowę statku do obsługi morskich farm wiatrowych typu SOV.

SOV ma zostać zbudowany według projektu VARD 4 19 w stoczni VARD Vard Vung Tau w Wietnamie. Jego portem bazowym zostanie Port Taichung, w którym zlokalizowane będą przyszłe obiekty firmy Ørsted, służące do eksploatacji i konserwacji turbin wiatrowych. Miejsce to zostało wybrane również ze względu na możliwość przyjmowania jednostek o dużym zanurzeniu.  

Nowa jednostka obsłuży farmy wiatrowe Greater Changhua 1 i 2 o mocy 900 MW na Tajwanie, których operatorem jest Ørsted. Farmy będą zlokalizowane 35-60 kilometrów od wybrzeża Changhua i portu Taichung.

Jak komentuje Christy Wang, dyrektor generalna Ørsted Asia Pacific: "Ørsted projektuje, buduje i obsługuje morskie farmy wiatrowe na całym świecie oraz jest pionierem i napędza rozwój morskiej energii wiatrowej na Tajwanie. Nie tylko budujemy bazę w porcie w Taichung , ustanawiamy również bezprecedensową praktykę przemysłową na Tajwanie i w regionie. Kontrakt ten daje tajwańskiemu dostawcy statku SOV możliwość wykorzystania najnowocześniejszych technologii w branży morskiej energetyki wiatrowej"

SOV zbudowany w wietnamskim oddziale stoczni VARD będzie pierwszą jednostką zbudowaną zgodnie z przepisami tajwańskiej bandery i klasy, przeznaczoną do pracy w trudnym i wymagającym środowisku morskim akwenu Cieśniny Tajwańskiej.

Pomieści 60 techników i 27 członków załogi w pojedynczych kabinach i będzie musiał wracać na brzeg tylko raz w miesiącu. Ponadto, jak czytamy w komunikacie: "Bezpieczeństwo jest dla Ørsted priorytetowe dlatego nowy SOV będzie wyposażony w zaawansowane technologie, takie jak pomost roboczy z kompensacją ruchu o regulowanej wysokości z systemem podnośnikowym".

Dodatkowo, hybrydowy napęd typu diesel-electric wykorzystujący baterie pozwoli na zmniejszenie zużycia paliwa i obniżenie emisji dwutlenku węgla.

Nowa jednostka będzie miała 84,4 metra długości i 19,5 metra szerokości.

Źródło:
własne
 Ropa brent 45,25 $ baryłka  -0,20% 17:36
 Cyna 17960,00 $ tona 0,39% 5 sie
 Cynk 2370,00 $ tona 2,86% 5 sie
 Aluminium 1739,00 $ tona 1,76% 5 sie
 Pallad 2250,85 $ uncja  0,90% 17:36
 Platyna 996,65 $ uncja  0,32% 17:36
 Srebro 28,10 $ uncja  3,77% 17:36
 Złoto 2054,20 $ uncja  0,69% 17:36

Dziękujemy za wysłane grafiki.