• <
gryfia_70lat

Wietnamski oddział stoczni VARD zbuduje statek do obsługi morskich farm wiatrowych dla Tajwanu

ew

17.04.2020 12:55 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Wietnamski oddział stoczni VARD zbuduje statek do obsługi morskich farm wiatrowych dla Tajwanu

Partnerzy portalu

Wietnamski oddział stoczni VARD zbuduje statek do obsługi morskich farm wiatrowych dla Tajwanu - GospodarkaMorska.pl

Światowy lider morskiej energetyki wiatrowej Ørsted ogłosił podpisanie 15-letniego kontraktu (z opcją przedłużenia do 20 lat) z Ta San Shang Marine czyli spółką joint venture MOL i TTM na budowę statku do obsługi morskich farm wiatrowych typu SOV.

SOV ma zostać zbudowany według projektu VARD 4 19 w stoczni VARD Vard Vung Tau w Wietnamie. Jego portem bazowym zostanie Port Taichung, w którym zlokalizowane będą przyszłe obiekty firmy Ørsted, służące do eksploatacji i konserwacji turbin wiatrowych. Miejsce to zostało wybrane również ze względu na możliwość przyjmowania jednostek o dużym zanurzeniu.  

Nowa jednostka obsłuży farmy wiatrowe Greater Changhua 1 i 2 o mocy 900 MW na Tajwanie, których operatorem jest Ørsted. Farmy będą zlokalizowane 35-60 kilometrów od wybrzeża Changhua i portu Taichung.

Jak komentuje Christy Wang, dyrektor generalna Ørsted Asia Pacific: "Ørsted projektuje, buduje i obsługuje morskie farmy wiatrowe na całym świecie oraz jest pionierem i napędza rozwój morskiej energii wiatrowej na Tajwanie. Nie tylko budujemy bazę w porcie w Taichung , ustanawiamy również bezprecedensową praktykę przemysłową na Tajwanie i w regionie. Kontrakt ten daje tajwańskiemu dostawcy statku SOV możliwość wykorzystania najnowocześniejszych technologii w branży morskiej energetyki wiatrowej"

SOV zbudowany w wietnamskim oddziale stoczni VARD będzie pierwszą jednostką zbudowaną zgodnie z przepisami tajwańskiej bandery i klasy, przeznaczoną do pracy w trudnym i wymagającym środowisku morskim akwenu Cieśniny Tajwańskiej.

Pomieści 60 techników i 27 członków załogi w pojedynczych kabinach i będzie musiał wracać na brzeg tylko raz w miesiącu. Ponadto, jak czytamy w komunikacie: "Bezpieczeństwo jest dla Ørsted priorytetowe dlatego nowy SOV będzie wyposażony w zaawansowane technologie, takie jak pomost roboczy z kompensacją ruchu o regulowanej wysokości z systemem podnośnikowym".

Dodatkowo, hybrydowy napęd typu diesel-electric wykorzystujący baterie pozwoli na zmniejszenie zużycia paliwa i obniżenie emisji dwutlenku węgla.

Nowa jednostka będzie miała 84,4 metra długości i 19,5 metra szerokości.

Partnerzy portalu

aste_580x100_gif_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.