PMK
W poprzedni weekend w norweskiej stoczni Kleven zwodowano 116-metrowy superjacht ekspedycyjny. Kadłub jednostki powstał w polskim Partner Shipyard Sp. z o.o. ze Szczecina, a zaprojektowało go polskie biuro projektowe Nelton z Pruszcza Gdańskiego.
To już drugi taki statek wybudowany w Kleven dla nowozelandzkiego multimiliardera Graeme Harta, który pojawił się w Norwegii na uroczystości wodowania. Pierwsza jednostka, o nazwie Ulysses, została przekazana bogaczowi w 2015 roku i obecnie odbywa swój dziewiczy rejs po Morzu Śródziemnym.
Ekspedycyjny superjacht został zaprojektowany norweskie biuro konsultingowe Marin Teknikk we współpracy z projektantem Kyle\'m Dick\'iem z nowozelandzkiej firmy Oscar Mike Naval Architects. Jednostka jest specjalnie przystosowana do długiej żeglugi w trudnych akwenach. Jej design to połączenie roboczego charakteru z luksusowymi udogodnieniami.
Statek będzie mógł naraz zabrać 66 osób i będzie dostarczony armatorowi w lipcu.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii