Paweł Kuś
Nie doszło do przewidywanych zmian w Zarządzie Morskiego Portu Gdańsk. Przynajmniej na razie, bo niedługo zostanie rozpisany konkurs na nowe stanowiska w zarządzie.
Od 2013 roku prezesem Zarząd Morskiego Portu Gdańsk jest Dorota Raben – absolwentka Wydziału Chemii poznańskiego Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza. Przez całe swoje życie zawodowe Raben pracowała dotąd w firmach logistycznych, doradczo-szkoleniowych i zarządczych. Jest ekspertem doradztwa personalnego i łańcuchów dostaw. Jej kadencja kończy się w lipcu.
W zeszłym tygodniu pojawiły się nieoficjalne informacje, że jej stanowisko może objąć powołany wcześniej do rady Przemysław Marchlewicz. Przypomnijmy, że 8 marca Walne Zgromadzenie Zarządu Morskiego Portu Gdańsk uchwaliło zmiany w radzie nadzorczej spółki. Ze składu zostali odwołani: Ewa Pawlak, Magdalena Witkowską i Andrzej Krawczyka. Na ich miejsce powołano: Krzysztofa Halagierę, Mariana Szajnę oraz właśnie Przemysława Marchlewicza.
- Port Gdański ma najgorszą z możliwych historii, co rząd to nowy skład, partyjna miotła wymiatała dotychczas wszystkich. - mówił w rozmowie z naszym portalem, pod koniec ubiegłego roku Paweł Adamowicz. - Dzisiaj prezeską Portu Gdańsk jest pierwsza w historii kobieta, Dorota Raben i mam nadzieję, że nowy rząd będzie chciał oprzeć się o sprawdzonych i wykwalifikowanych fachowców i zostanie ona na swoim stanowisku. Ciągłość personalna powinna być zachowana - przekonywał prezydent Gdańska i jednocześnie przewodniczący rady nadzorczej gdańskiego portu.
Wygląda na to, że jednak w ZMPG dojdzie do zmian. Rada nadzorcza przygotowuje już konkurs na 3 stanowiska: prezesa, wiceprezesa ds. finansowych (nowa funkcja) oraz ds. infrastruktury (obecnie piastuje je Jerzy Melaniuk). Jego warunki poznamy w najbliższych dniach. Zmiany w zarządzie prawdopodobnie zapadną już 6 kwietnia, na kolejnym zebraniu Rady Nadzorczej.
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk Spółka Akcyjna jest spółką, której akcjonariuszami są Skarb Państwa i Gmina Gdańsk jako akcjonariusze uprzywilejowani oraz osoby fizyczne. Spółka ma charakter przedsiębiorstwa użyteczności publicznej. Skarb Państwa posiadając większościowy pakiet (95,07 proc.) akcji ma decydujący głos w kwestii obsadzania stanowisk w kierownictwie spółki.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek