PMK
Jedna z największych europejskich stoczni, włoska Fincantieri, w końcu wyszła na plus i zanotowała pozytywny wynik finansowy. Oznacza to odwrócenie negatywnej tendencji z zeszłego roku.
Ogółem zakład zanotował w pierwszym kwartale 2016 roku 5 mln euro zysku. Rok temu w tym samym okresie Fincantieri zamknęło kwartał z wynik 21 mln euro, ale na minusie.
- Zaprezentowany dziś wynik to dla nas punkt zwrotny po bardzo trudnej końcówce zeszłego roku. Nareszcie wyszliśmy z najdłuższego kryzysu, który dotknął naszą branżę - powiedział Giuseppe Bono, prezes Fincantieri.
W pierwszym kwartale 2016 roku grupa pozyskała 713 mln euro za nowe zamówienie, o 628 mln euro więcej niż rok temu w tym samym okresie. Ogółem aż 90 proc. kontraktów dotyczyła nowych budów, pozostałe 10 proc. to zamówienia z branży offshore.
W tym roka włoski zakład dostarczył już 3 wycieczkowce, w tym dwa zupełnie nowe prototypy: Koningsdam dla Holland America Line i Carnival Vistal dla Carnival Cruise Lines. Oprócz tego w Fincantieri zakończono budowę kilku jednostek offshore.
W zeszłym roku włoski gigant stoczniowy zdobył rekordową liczbę zamówień, opiewającą na kwotę 10,08 mld euro. Obecny portfel Fincantieri zawiera kontrakty aż do 2026 roku.
Przyglądając się dokładniej portfelowi włoskiego giganta widać wyraźnie oznaki kryzysu na rynku offshore. Zamówienia z tego sektora stanowiły tylko 4 proc. (20 proc. w 2014 roku). 92 proc. kontraktów dotyczy budowy nowych statków.
- Rok 2015 zamknęliśmy z największą w historii liczbą zamówień, a prowadzimy w tym momencie kolejne negocjacje z klientami. Nie da się jednak ukryć, że poprzedni rok stał pod znakiem kryzysu, z którym sobie jednak poradziliśmy, dzięki odpowiedniej strategii - powiedział Giuseppe Bono, prezes Fincantieri.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej