Aż o 30 proc. mniej nowych odwiertów wykona się w tym roku (40) na norweskich morzach, w porównaniu z 2014 rokiem (56). Największy spadek, bo aż o połowę, w liczbie wywierconych szybów naftowych zanotuje gigant Statoil.
Należący do norweskiego rządu Statoil przeprowadzi od 12 do 18 odwiertów w tym roku. Przypomnijmy, że w zeszłym roku ta liczba wyniosła 28. O trzy mniej odwierty (łącznie 10) wykona za to szwedzki Lundin – firma, która w poprzednich latach miała najlepszy wynik na norweskich wodach pod względem znalezisk złóż.
- Wciąż mamy wysokie oczekiwania w stosunku do tych terenów. Dlatego na pewno nie będziemy teraz masowo zmniejszać odwiertów. Cena ropy zmienia się cyklicznie, a historia pokazuje, że nie da się w pełni przewidzieć, kiedy takie zmiany następują. Musimy być cierpliwi i myśleć długofalowo – przekonuje Torstein Sanness, dyrektor Lundin
Cztery z odwiertów zaplanowanych przez Lundin w tym roku odbędą się na południowym Morzu Barentsa. W zeszłym roku na tych wodach koncern odkrył złoże Alta o wielkości 261 mln baryłek ropy. To oznacza dwa nowe szyby naftowe w tym miejscu.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii