PMK
Koreańska stocznia Samsung Heavy Industries (SHI) podpisała kontrakt na budowę gazowca LNG o pojemności 180 tys. m3.
Umowa, warta 195 mln dolarów ma zostać podpisana do końca obecnego roku - czytamy w oświadczeniu SHI. Koncern nie podał nazwy kontrahenta, ale wiadomo, że chodzi o zagraniczną firmę.
Ogółem w tym roku SHI otrzymała 28 zamówień wartych 6,9 mld dolarów, przekraczając cel firmy na ten rok, który stanowił 6,5 mld dolarów.
Władze SHI ujawniły, że ton rok zamkną z zamówieniami na 15 nowych tankowców, sześć kontenerowców, 5 gazowców LNG i dwa statki offshore. Jednym z nich jest pływający terminal gazowy FSRU (Floating Storage and Regasification Unit) .
FSRU to jednostka do magazynowania i regazyfikacji skroplonego gazu ziemnego. Statek został zamówiony przez konsorcjum trzech firm (Marubeni, Sojitz, Pertamina) i będzie miał pojemność 170 tys. m3. To niecodzienne zamówienie w dobie największego w historii kryzysu na rynku offshore. Obecnie stocznie mają trudność z otrzymaniem kontraktów choćby na modernizację jednostek, a zamówienia na nowe statki i terminale są naprawdę rzadkie.
Nowe FSRU będzie wyposażony w najnowszy system regazyfikacji S-Regas autorstwa Samsunga. Ten system pozwoli oszczędzić 5 proc. energii i zapobiega korozji zbiorników.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth