Paweł Kuś
Rolls-Royce podpisał warty 6,5 mln dolarów kontrakt z turecką stocznią Tersan Shipyard. Brytyjski koncern dostarczy napęd LNG na jeden ze statków do przewozu karmy dla ryb norweskiego armatora NSK Shipping.
Nowa jednostka będzie bardzo podobna, choć trochę większa, niż MS Hoydal – pierwszy na świecie tego typu statek z napędem LNG, który został wybudowany w 2012 roku. 81,5-metrowa jednostka będzie mogła przewieźć 2,7 tys. ton karmy dla ryb.
- NSK Shipping znany jest jako firma promująca nowoczesne technologie, które są przyjazne dla środowiska. To prawdziwy lider w żegludze przybrzeżnej. Tym bardziej się cieszymy ze współpracy z nimi – powiedziała Helge Gjerde, prezes Rolls-Royce Offshore and Merchant Solutions.
Układ napędowy LNG Rolls-Royca składa się z 8-cylindrowego silnika LNG Bergen C26:33, steru marki Promas, dwóch sterów strumieniowych oraz systemu automatyzacji. Silnik brytyjskiego koncernu potrafi także generować energię dla statku za pomocą systemu HSG.
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii