Paweł Kuś
Rolls-Royce podpisał warty 6,5 mln dolarów kontrakt z turecką stocznią Tersan Shipyard. Brytyjski koncern dostarczy napęd LNG na jeden ze statków do przewozu karmy dla ryb norweskiego armatora NSK Shipping.
Nowa jednostka będzie bardzo podobna, choć trochę większa, niż MS Hoydal – pierwszy na świecie tego typu statek z napędem LNG, który został wybudowany w 2012 roku. 81,5-metrowa jednostka będzie mogła przewieźć 2,7 tys. ton karmy dla ryb.
- NSK Shipping znany jest jako firma promująca nowoczesne technologie, które są przyjazne dla środowiska. To prawdziwy lider w żegludze przybrzeżnej. Tym bardziej się cieszymy ze współpracy z nimi – powiedziała Helge Gjerde, prezes Rolls-Royce Offshore and Merchant Solutions.
Układ napędowy LNG Rolls-Royca składa się z 8-cylindrowego silnika LNG Bergen C26:33, steru marki Promas, dwóch sterów strumieniowych oraz systemu automatyzacji. Silnik brytyjskiego koncernu potrafi także generować energię dla statku za pomocą systemu HSG.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie