PMK
Polska Żegluga Morska zamierza wybudować 4 promy, które miałyby kursować na szlaku z Świnoujścia do Szwecji. Decyzje w tej sprawie mają zapaść jeszcze w tym roku.
- W tej chwili prowadzimy rozmowy, wspólnie też z PŻB. Chcemy, żeby szczecińska stocznia miała jeden, wspólny dla wszystkich polskich armatorów, podobny produkt, czyli podobny kadłub, podobna konstrukcja i napęd. W zasadzie taki sam, tylko różnice mogą dotyczyć kwestii przestrzeni ładunkowej i pasażerskiej – wyjaśnił w Radiu Szczecin Brzezicki.
Polska Żegluga Morska zamówiła już w Stoczni Szczecińskiej dwie takie jednostki, jednak do realizacji kontraktu nie doszło, bo zakład zbankrutował.
- Ten produkt będzie oparty na koncepcji PŻM, którą możemy udostępnić stoczni, pod warunkiem, że stocznia zarezerwuje nam miejsce w kolejce na budowę promu. Z tego względu, że kolejka na ich budowę jest coraz dłuższa na świecie - tłumaczy Brzezicki.
Polska Żegluga Morska chce wymienić swoje promy pływające do Szwecji w ciągu 15 lat. Promy zamówione przed laty w Stoczni Szczecińskiej miały nosić imię "Piast" i "Patria".
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO