ew
Należący do DFDS statek Primula Seaways znów jest na trasie. Jednostka powróciła po wielotygodniowej przerwie, w trakcie której prowadzone były prace naprawcze. Była to konsekwencja kolizji, która miała miejsce na początku marca.
Pod koniec ubiegłego tygodnia armator ogłosił, że szkody, jakie zostały poniesione przez statek w czasie zderzenia, zostały zlikwidowane. Dzięki temu Primula Seaways mogła opuścić stocznię Fayard w Odense, gdzie prowadzony był remont, a następnie wrócić do obsługi trasy z Göteborga.
Do zderzenia promu Primula Seaways doszło 2 marca. Znalazł się on wówczas na kursie kolizyjnym z jednostką MSC Madrid. W wyniku zderzenia, należący do duńskiego armatora statek został poważnie uszkodzony. Mocno ucierpiała przednia część prawej burty.
„Jest nam bardzo przykro z powodu skutków, jakie ta sytuacja miała na naszych klientów, którzy doświadczyli opóźnień. Pragnę jeszcze raz podziękować klientom za ich cierpliwość oraz moim kolegom, a także pracownikom za ich ciężką pracę, która została wykonana w celu rozwiązania tego problemu” - powiedział Björn Wånge z DFDS.
Primula Seaways nie ma w ostatnich latach szczęścia, gdy chodzi o takie sytuacje. Wcześniej do podobnego incydentu z udziałem tego statku doszło w 2015 r. Wówczas, w pobliżu Immingham, doszło do zderzenia promu z samochodowcem City of Rotterdam.
Jednostka ro-ro Primula Seaways została zbudowana w 2004 r. Dwa lata temu przeszła procedurę wydłużenia. Dzięki tamtej operacji Primula Seaways ma dziś 230 metrów długości (wcześniej było to 199,8 m). Linia ładunkowa statku wydłużyła się zaś do 4600 metrów.
UNCTAD wzywa do dekarbonizacji żeglugi. Ponad 100 tys. statków do wymiany i modernizacji
MacGregor dostarczy sprzęt RoRo dla pierwszego statku typu PCTC zasilanego metanolem
Shell zakończył bunkrowanie pierwszego statku wycieczkowego LNG w Gibraltarze
59 statków floty offshore od Rawabi Vallianz Offshore Services otrzyma systemy dynamicznego pozycjonowania Praxis
CMA CGM zamawia osiem dodatkowych kontenerowców napędzanych metanolem
Słabe frachty i czartery powodują konkurencję pomiędzy różnymi segmentami żeglugi. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 33 – 37/2023)