PMK
Szwajcarska firma Allseas, działająca w sektorze oil&gas, planuje wybudować większą wersję jednostki Pioneering Spirit - największego statku na świecie.
Jednostka miałaby się nazywać Amazing Grace, a koszt jej budowy wyniósłby 3 mld dolarów. Do decyzji o jej budowie dojdzie najwcześniej za 3 lata.
Gdyby Allseas zdecydował się na budowę kolejnego giganta, byłby zbudowany z 50-procentowym zwiększeniem udźwigu i byłby o 30% dłuższy niż Pioneering Spirit, powiedział pan Heerema w wywiadzie dla Reutera podczas konferencji w tym tygodniu.
Pioneering Spirit mierzy 382 metrów długości i 124 metrów szerokości. Ten olbrzymi katamaran cechuje się wypornością 900 tys. ton wody – to równowartość skupienia w jednym miejscu 300 tys. słoni! Jego tonaż wynosi 403,342 gt. Kosztował armatora Allseas ponad 1,7 mld dolarów.
Statek jest wykorzystywany do instalowania i usuwania części dużych platform wiertniczych, służących do wydobywania ropy naftowej i gazu na Morzu Północnym. Statek wyposażony jest również w system do układania rurociągów.
Pioneering Spirit – dane techniczne
Długość całkowita: 382 m
Długość linii wodnej: 370 m
Szerokość: 124 m
Zanurzenie: 10-25 m
Pojemność brutto: 403 342 GT
Nośność: 50 000 t
Silnik: 8 generatorów o łącznej mocy 95 MW
Liczba śrub napędowych: 12 pędników azymutalnych
Prędkość maks.: 14 w
Liczba członków załogi: do 571
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii