W 2016 r. Pomorska SSE kontynuować będzie duże projekty takie jak zagospodarowanie terenów stoczniowych w Gdańsku na Wyspie Ostrów objętych granicami strefy pod koniec ubiegłego roku czy rewitalizacja terenów po Zakładach Chemicznych Zachem w Bydgoszczy.
W piątek, 8 stycznia odbyło się spotkanie z dziennikarzami, na którym Prezes Zarządu Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej sp. z o.o. podsumowała 2015 r. i omówiła plany Strefy na rok bieżący.
Na początku stycznia br. PSSE rozpoczęła procedurę objęcia granicami Strefy 50 ha terenów w Policach (zachodniopomorskie) gdzie Grupa Azoty Police zamierza produkować nawozy za pomocą innowacyjnej, unikalnej w Europie technologii z użyciem CO2.
Plany Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej przewidują w tym roku intensyfikację działań których efektem będzie ożywienie gospodarcze woj. pomorskiego. „Jednym z najważniejszych zadań w bieżącym roku” – mówiła prezes Kamińska – „będzie pozyskanie nowych terenów przemysłowych, które mogłyby zwiększyć obszar Strefy na Pomorzu. Będą to działki zlokalizowane przede wszystkim wzdłuż szlaków komunikacyjnych – autostrady A1 czy dróg ekspresowych.
PSSE zachęcać będzie przedsiębiorców do lokowania w woj. pomorskim innowacyjnych inwestycji przemysłowych,
w branżach takich jak takich jak przemysł elektroniczny czy produkcja części samochodowych. „Mamy w regionie potencjał, mamy kadrę, szkoły zawodowe mogą już kształcić w zawodach dedykowanych na potrzeby inwestorów” – dodała prezes Teresa Kamińska.
Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna obejmuje swoimi granicami powierzchnię ok. 2040 ha; składa się z 29 podstref ulokowanych w czterech województwach: pomorskim, kujawsko – pomorskim, zachodniopomorskim i wielkopolskim. Aktywnie funkcjonuje w niej ponad 110 inwestorów, którzy prowadzą działalność na podstawie niemal 150 zezwoleń. Łączna wartość poniesionych nakładów inwestycyjnych wyniosła dotąd ponad 10,22 mld zł, natomiast liczba utworzonych nowych i utrzymanych miejsc pracy przekracza 19 tys. (dane na koniec III kwartału).
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii