PMK
Transocean, wykonawca wierceń głębokowodnych, zainstalował pierwszy na świecie hybrydowy system akumulatorów na pływającej platformie, aby uzupełnić zapotrzebowanie na energię podczas operacji wiertniczych. Hybrydowy system magazynowania energii został wdrożony na półzanurzalnej jednostce Transocean Spitsbergen na polu Snorre w Norwegii.
Transocean twierdzi, że technologia ma na celu zmniejszenie zużycia paliwa o 14 procent poprzez przechwytywanie energii wytworzonej podczas normalnej pracy i magazynowanie jej w akumulatorach.
- Opatentowana technologia hybrydowej mocy Transocean, opracowana we współpracy z Aspin Kemp and Associates, zmniejsza zużycie paliwa i zwiększa niezawodność platformy poprzez wychwytywanie energii generowanej podczas normalnej pracy, która w przeciwnym razie zostałaby zmarnowana, i magazynowanie jej w akumulatorach – powiedział Transocean w komunikacie prasowym.
- Energia ta jest następnie wykorzystywana do zasilania silników platformy. Pozwoli to na zmniejszenie zużycia paliwa o 14% podczas normalnej eksploatacji, co prowadzi do znacznego ograniczenia emisji NOx i CO2 – dodał.
Transocean twierdzi, że jego inwestycja w system została częściowo sfinansowana z zachęt do oszczędzania paliwa w umowie z Equinor i norweskim funduszem Norwegian NOx Fund.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza