• <
nauta_2024

Polskie firmy na targach SMM w Hamburgu

Marek Nowak

11.09.2016 14:05 Źródło: własne

Partnerzy portalu

Polskie firmy na targach SMM w Hamburgu - GospodarkaMorska.pl

Targi SMM to jedna z największych i najważniejszych imprez światowego przemysłu okrętowego. Co dwa lata do Hamburga przyjeżdżają światowi liderzy budowy i remontu statków, produkcji najnowocześniejszego wyposażenia okrętowego, technologii i inżynierii morskiej oraz decydenci szeroko rozumianej gospodarki morskiej. Coraz więcej jest na nich także wystawców z Polski.

– To największe wydarzenie związane z branżą morką, więc nie mogło nas na nim zabraknąć – mówi Grzegorz Pettke z Polskiego Rejestru Statków. – Jest to dla nas także okazja do zaprezentowania naszym kontrahentom nowych produktów i opowiedzenia o nich w bezpośredniej formie. Zdobyte podczas targów kontakty owocują przez lata, o czym przekonują się kolejne polskie firmy.

– Jesteśmy regularnie obecni w Hamburgu, Petersburgu, Dubaju, na tagach kolejowych w Berlinie, ale też w Gdańsku i Bydgoszczy– mówi Zdzisław Rakocy, prezesem Famor S.A. – Wszystkie te wydarzenia są dla nas ważne i nigdy nie wiadomo, które z nich zaowocuje dobrym kontraktem. W przypadku tegorocznych SMM nasza obecność zwróciła się już praktycznie pierwszego dnia. Aktualnie najbardziej promowanym przez nas i budzącym największe zainteresowanie kontrahentów produktem, jest sterowanie elektryczne drzwiami wodoszczelnymi przeznaczonymi na statki pasażerskie. Nasz produkt na tle konkurencji wyróżnia przede wszystkim cicha praca – dodaje.

Wielka skala, bezpośrednie rozmowy

Według danych przekazanych przez organizatorów w tegorocznej edycji targów wzięło udział 2.200 wystawców z 66 krajów. O skali hamburskiego przedsięwzięcia świadczy także bardzo duża liczba imprez towarzyszących - kongresów, konferencji, seminariów, sympozjów, warsztatów i oficjalnych przyjęć.

W czasie każdej edycji targów kilkadziesiąt wiodących firm ogłasza wprowadzenie do swojej oferty nowych, innowacyjnych produktów i prezentuje najnowsze rozwiązania technologiczne. W tym roku duże wrażenie zrobił na nas między innymi najnowszy, zintegrowany symulator okrętowy firmy Kongsberg oraz propozycje nowatorskich rozwiązań wykorzystywania dronów (powietrznych i podwodnych) w przemyśle morskim. Nie brakuje też oryginalnych sposobów prezentacji ofert i produktów, które nie wzbudzają jednak większego zainteresowania przedstawicieli branży.

Magdalena Bulc, dyrektor zarządzający AHB Service, zaznacza jednak, że dla wielu firm liczy się już sama obecność na tych prestiżowych targach SMM oraz, że ważne jest już samo podtrzymywanie kontaktów z kontrahentami.

– W bezpośrednich rozmowach kładziemy nacisk na to, że się rozwijamy, wprowadzamy nowe technologie, a jakość świadczonych usług pozostaje dla nas najważniejsza – podkreśla.

Polska tradycja

– Targi w Hamburgu są dla nas bardzo ważnym wydarzeniem i regularnie bierzemy w nich udział – mówi Monika Malec ze stoczni CRIST. – Zależy nam na obecności tutaj ponieważ naszymi kontrahentami są głównie firmy zagraniczne i to zarówno jeśli chodzi o zamawiających, jak o producentów części do statków.

Na tegorocznych targach niektóre polskie firmy obchodziły także swoje jubileusze: 80 lat istnienia Polskiego Rejestru Statków oraz 90-lecie Stoczni Remontowej NAUTA podkreślało wieloletnią tradycję polskiego przemysłu morskiego. Nie brak było też jednak debiutantów.

– Pojawiliśmy się tu po raz pierwszy i liczymy na poszerzenie grona naszego klientów o firmy z Europy i świata – mówi Ewa Lewandowska, prezes spółki MPL TECHMA – Reprezentujemy polską myśl techniczną, wśród naszych pracowników mamy znakomitych inżynierów i jestem przekonana, że możemy zaproponować rozwiązania z zakresu automatyki okrętowej na najwyższym poziomie.

Targi SMM posłużyły tysiącom odwiedzających do zapoznania się z ciekawymi, często innowacyjnymi produktami i usługami, a także do nawiązywania stałej międzynarodowej współpracy.

– Na targach pojawiamy się po raz drugi z kolei, a nasza oferta obejmuje szeroko pojęte zamknięcia otworów okrętowych – mówi Przemysław Hoffman z firmy PROMAP. – Staramy się rozwijać i powiększać nasze stoisko, prezentujemy się także wspólnie z uznaną na rynku okrętowym holenderską spółką Wigo. Ważnym dla nas klientem są zarówno osoby, które poszukują jednego okna lub bulaja, jak i firmy poszukujące pełnego wyposażenia dużych jednostek.

W tym roku wystawa SMM została też powiększona o nową halę związaną z LNG i "zielonymi" technologiami (w tym rozwiązaniami dual-fuel, ogniwami paliwowymi oraz rozwiązaniami związanymi ze składowaniem i bunkrowaniem LNG w portach). Ekologię symbolizowała też zainstalowana przed głównym wejściem śruba napędowa - dzięki jej zastosowaniu możliwe jest zmniejszenie emisji szkodliwych substancji do atmosfery.

Wrażenie zrobiło nas także 25 pawilonów narodowych, w których pod jedną flagą prezentowały się różne, nierzadko konkurujące se sobą podmioty. Niestety, na targach SMM 2016 zabrakło pawilonu polskiego. 

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.