Bilfinger Mars Offshore zakończył pierwszy załadunek platform pośrednich na morską farmę wiatrową u wybrzeży Wielkiej Brytanii. Specjalna barka wyruszy z czterema platformami na pokładzie. Do transportu TP (ang. transition pieces) przewidziano trzy barki przygotowane specjalnie do tego typu transportów (wymiary 100x32 m).
To pierwsza taka operacja w zakładzie Bilfinger Mars Offshore. Trzy z czterech platform pośrednich przewidzianych do transportu są już posadowione na barce „Wismar”. Transport ze względu na to, że musi odbywać się przy świetle dziennym został zaplanowany na sobotę, ok. południa.
Do operacji załadunku niezbędna była 120-m suwnica - za jej pomocą TP są unoszone, pionowanie, przenoszone, a na końcu stawiane na barkę. Pod samą suwnicą konstrukcje są dowożone na specjalnych platformach jezdnych SPMT. Do wspomagania załadunku konstrukcji wykorzystywany jest także mobilny dźwig z koszem. Służy do wyniesienia ekipy montującej trawerse do platformy.
Waga jednej platformy pośredniej wynosi 344 tony. Będą transportowane w pozycji pionowej (każda ma wysokość powyżej 22 m). Barka wyposażona jest w specjalnie przygotowane "pierścienie", na których TP są usadawiane, a wykwalifikowana grupa monterów przymocowuje do nich TP śrubami i specjalnymi zapięciami, bez konieczności spawania.
Ze Szczecina transport popłynie do Wielkiej Brytanii, do Great Yarmousth (po drodze, w porcie pośrednim w Nordenham na barkę załadowane zostaną dodatkowo cztery monopale). Przy sprzyjających warunkach pogodowych na miejscu docelowym powinny być za 5-6 dni
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej