Norweski metanowiec „Arctic Princess” dostarczył do Terminalu im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego w Świnoujściu około 140 000 metrów sześc. skroplonego gazu ziemnego. Rozładunek tej ponad 280 metrowej jednostki trwał zaledwie 21 godzin.
To już czwarta dostawa paliwa do Polski. Pierwsza w tzw. zakupie spotowym, czyli nieujętym w początkowym harmonogramie dostaw, tylko przyjętym na warunkach określonych w krótkoterminowej umowie regazyfikacji.
Jednostka „Arctic Princess” została zacumowana do nabrzeża rozładunkowego Terminalu LNG w sobotę 25 czerwca br. o godzinie 12.50.
- Około godziny 21.30 osiągnięto maksymalną ratę rozładunkową, czyli 12 000 metrów sześc. LNG na godzinę – mówi Zbigniew Bobiński, dyrektor Pionu Eksploatacji spółki Polskie LNG.
Dotychczas, w ramach kontraktu na dostawy gazu z Kataru, do Terminalu zawijały jednostki typu Q-flex. To zbiornikowiec LNG typu membranowego, w których kadłub statku jest wykorzystany jako konstrukcja nośna zbiorników ładunkowych. Norweski statek, podczas pierwszego wakacyjnego weekendu, był prawdziwą atrakcją dla mieszkańców i turystów. Była to pierwsza jednostka z kulistymi zbiornikami samonośnymi typu „Moss” (do tego w charakterystycznych mocno pomarańczowych barwach), jaką można było zobaczyć w Świnoujściu.
Surowiec jaki dostarczono, po regazyfikacji, czyli procesie zmiany fazy z płynnej na lotną, trafi do krajowego systemu przesyłowego w ilości około 80 mln metrów sześc. naturalnego gazu ziemnego. Po zbadaniu na stacji pomiarowej kierowany jest bezpośrednio do gazociągu Świnoujście–Szczecin, następnie jest przesyłany do pozostałej infrastruktury przesyłowej GAZ-SYSTEM S.A. i dalej do klientów.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek