ew/Nauta Hull
9 kwietnia w stoczni Nauta-Hull odbyło się pierwsze w tym roku wodowanie kadłuba statku rybackiego. Powstał na zamówienie duńskiej stoczni Vestværftet.
Kadłub zwodowany w czwartek wyposażono w aluminiową sterówkę, siłownię oraz windy pokładowe. Ponadto, wykonano na nim prace konserwacyjno-malarskie, izolacyjne oraz zamontowano śrubę napędową i urządzenie sterowe. Jego wymiary to 24 m długości i 7,4 m szerokości.
Planowo, kadłub ma zostać przekazany duńskiej stoczni pod koniec kwietnia. Po zakończeniu budowy zastąpi drewniany statek rybacki zbudowany w 1973 roku.
Stocznia Nauta-Hull została założona w 1998 r. Na bazie własnych zlokalizowanych w Gdyni obiektów buduje m.in. kompletne statki oraz kadłuby i części kadłuba dowolnego typu jednostek. Zakład oferuje także konwersje, przedłużanie i naprawy statków.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii