PMK
W szczecińskim Bilfinger Mars Offshore zakończono budowę konstrukcji pierwszych podstaw do morskich elektrowni wiatrowych. Treaz będą malowane.
Każdy z tych obiektów wyglądem przypomina walec, zwężający się z jednej strony. Są specjalnie uszczelnianie, ponieważ w większości będą zanurzone w wodzie.
Podstawy są budowane w ramach kontraktu dla duńskiego koncernu energetycznego Dong Energy. Łącznie ma ich powstać 91. Z fabryki BMO w Szczecinie wypłyną konstrukcje o łącznej wadze ok. 30 000 t (22,500 t stali i 7,500 t żelbetu) i łącznej długości ponad 2 000 m. Platformy montowane będą na farmie Race Bank, u wybrzeży hrabstwa Norfolk (Anglia). Zamówienie ma być zrealizowane do grudnia tego roku.
Bilfinger zatudnia obecnie już 300 osób pracujących na trzy zmiany. Dzięki temu to pierwsza fabryka tego typu na świecie, gdzie produkcja odbywa się w ruchu ciągłym.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii