Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo (PGNiG) planuje rozszerzyć swoją działalność na Morze Barentsa. W tym celu przygotowuje się do zakupu kilku norweskich licencji na eksplorację nowych obszarów morskich w tym regionie.
Pierwsze kroki już zostały podjęte – PGNiG przejęło od firmy Dong biuro w Tromso, w północnej Norwegii. Wiązało się to także z zatrudnieniem 8 fachowców, którzy pracowali dla wcześniejszego właściciela biura. Teraz pozostaje tylko nabycie licencji i przygotowanie się do eksploracji wód Arktyki.
- Działamy już na Morzu Północnym i Morzu Norweskim, więc naturalnym krokiem jest ekspansja w kierunku Morza Barentsa – powiedział dla portalu Nord24.no Sławomir Hinc, przedstawiciel PGNiG na Norwegię.
Polska spółka przygotowuje się teraz do 23 naboru licencyjnego, który dotyczy najbardziej wysuniętych a północny-wschód obszarów Morza Barentsa. Konkurować o prawa do eksploracji tych wód trzeba będzie jednak z rosyjskimi gigantami – Rosneftem i Lukoilem.
PGNiG od wielu lat inwestuje w Norwegii. Już w 2007 roku spółka otworzyła biuro w norweskiej stolicy ropy – Stavangerze. Obecnie Polacy posiadają ogółem 17 licencji Morzu Północnym, Norweskim oraz Barentsa. Osiem z nich dotyczy eksploracji, cztery złóż gotowych do wydobycia (Skarv, Vilje, Vale and Morvin) i dwóch, na których już trwają prace (Snadd i Gina Krog). Na Morzu Barentsa PGNiG ma dotąd tylko dwie licencje, zdobyte w poprzednim, 22 naborze.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii