• <
nauta_2024

Pełne doki w Naucie

mk

13.03.2017 17:51 Źródło: własne

Partnerzy portalu

Pełne doki w Naucie - GospodarkaMorska.pl

Pierwsze dni marca upływają pod znakiem bardzo intensywnych prac remontowych. Obecnie w stoczni prowadzone są remonty kilku bardzo ciekawych jednostek z różnych stron świata.

Dok SD I właśnie opuścił kontenerowiec HSL Scheffield pływający pod zarządem technicznym znanego niemieckiego armatora - E.R. Schiffahrt GmbH & Cie. Jednostka przeszła w Gdyni swój trzeci remont klasowy, podczas którego wykonane zostały prace konserwacyjno-malarskie, prace na sterze strumieniowym i dźwigach pokładowych oraz prace stalowe. Statek został zbudowany w 2003 r., ma 210 m długości i 30 m szerokości. Dotychczas jednostka pływała pod nazwą Adriana Star, nowe imię otrzymała podczas remontu w Naucie.

Po wydokowaniu kontenerowca, jego miejsce zajął chemikaliowiec Trans Borg pływający w barwach Sea Trans – norweskiego armatora zarządzającego flotą chemikaliowców i statków offshore.

W doku nr 4 trwa remont klasowy włoskiego zbiornikowca – Sapphire ( o wymiarach 133 x 22 m). Zakres prac Nauty na tej jednostce obejmuje prace konserwacyjno-malarskie, kompleksowy przegląd silnika głównego i silników pomocniczych, malowanie zbiorników balastowych oraz przegląd i naprawę zbiorników ładunkowych wykonanych z ze stali duplex.

Remont jednego ze swoich statków powierzył Naucie również polski armator – Polska Żegluga Morska. Masowiec Prosna przypłynął do Gdyni na pierwszy remont klasowy. W trakcie pobytu w stoczni na jednostce zostaną wykonane prace konserwacyjne na kadłubie, pokrywach, w ładowni i na dźwigach, a także prace maszynowe i rurarskie. Oprócz tego zakres prac obejmuje przegląd zaworów, kompleksowy przegląd steru strumieniowego, wymianę uszczelnień na wale i prace stalowe. Prosna należy do nowszych statków we flocie PŻM – została zbudowana w 2012 r.

Oprócz remontów dużych jednostek Nauta wykonuje obecnie prace także na niewielkim statku łotewskiego armatora – drobnicowcu Bonay. Statek o długości 65 m i szerokości 11 m wymaga wykonania konserwacji, prac stalowych, malowania ładowni oraz prac związanych z automatyką siłowni.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.