PMK
Fregata rakietowa INS Betwa, która przewróciła się dwa miesiące temu na burtę podczas wydokowania, została już postawiona na nogi.
Przypomnijmy, że do tragicznego zdarzenia doszło w bombajskiej stoczni na początku grudnia. Po kilkugodzinnych poszukiwaniach odnaleziono ciała dwóch marynarzy. Czternastu zostało rannych.
Do zdarzenia doszło podczas wypełniana wodą suchego doku, w którym znajdowała się fregata. Okręt przechylił się na lewą burtę i osiadł na dnie. Prawdopodobną przyczyną wypadku były wadliwe kilbloki (podpory stępkowe), na których osadzany jest statek. Marynarka wszczęła śledztwo w tej sprawie.
Ponowne wodowanie INS Betwa miało być jednym z ostatnich etapów zapoczątkowanego w październiku przeglądu remontowego. Okręt miał wyjść w morze, aby zapoczątkować serię testów, które miały ocenić jakość przeprowadzonych napraw i przygotować jednostkę do służby.
INS Betwa jest jedną z 3 fregat rakietowych typu Brahmaputra. Okręt przyjęto do służby w 2004 r.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek