PMK
Fregata rakietowa INS Betwa, która przewróciła się dwa miesiące temu na burtę podczas wydokowania, została już postawiona na nogi.
Przypomnijmy, że do tragicznego zdarzenia doszło w bombajskiej stoczni na początku grudnia. Po kilkugodzinnych poszukiwaniach odnaleziono ciała dwóch marynarzy. Czternastu zostało rannych.
Do zdarzenia doszło podczas wypełniana wodą suchego doku, w którym znajdowała się fregata. Okręt przechylił się na lewą burtę i osiadł na dnie. Prawdopodobną przyczyną wypadku były wadliwe kilbloki (podpory stępkowe), na których osadzany jest statek. Marynarka wszczęła śledztwo w tej sprawie.
Ponowne wodowanie INS Betwa miało być jednym z ostatnich etapów zapoczątkowanego w październiku przeglądu remontowego. Okręt miał wyjść w morze, aby zapoczątkować serię testów, które miały ocenić jakość przeprowadzonych napraw i przygotować jednostkę do służby.
INS Betwa jest jedną z 3 fregat rakietowych typu Brahmaputra. Okręt przyjęto do służby w 2004 r.
Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna otworzyła drzwi do świata innowacji
Babcock nie próżnuje i doposaża kolejną fregatę typu 31, przyszły HMS Active
Stena Line zwiększy pojemność ładunkową o 30% na dwóch swoich statkach
Ostatni duński lodołamacz idzie pod młotek
Cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego w Remontowa Shipbuilding S.A.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw