ew
31 marca br. w terminalu HES Gdynia nastąpił ostateczny odbiór kolejnej inwestycji. Nowy zakup to żuraw bramowy (chwytakowo-hakowy) Ardelt Tukan 3000, który pracuje na Nabrzeżu Holenderskim. Montaż urządzenia trwał kilka miesięcy, począwszy od września 2019 roku.
Żuraw jest dedykowany do obsługi towarów masowych suchych i wyposażony w zblocze hakowe oraz dwa chwytaki dwułupinowe czterolinowe (28 m³ i 38 m³). Maksymalny udźwig urządzenia na haku wynosi 63 ton, a na chwytaku 40 t. Wydajność robocza urządzenia wynosi ponad 1 000 ton / h, maksymalna wysokość piętrzenia ładunku to 25 m. Maksymalny wysięg do 50 m umożliwia swobodny dostęp do każdej części ładowni statków typu Capesize i Panamax.
Co istotne, pojemność chwytaka oraz inne rozwiązania konstrukcyjne będą miały znaczący wpływ na ograniczenie niekontrolowanej emisji pyłów podczas prac przeładunkowych a wysoki poziom automatyzacji oraz zainstalowane moduły zwrotu energii pozwolą znacząco zaoszczędzić zużywaną energię.
Zakup nowego żurawia jest elementem prowadzonych od lat i szeroko zakrojonych działań terminalu HES Gdynia mających na celu maksymalne ograniczenie uciążliwości działania firmy na otaczające środowisko, poprawę warunków pracy dźwigowych, poprawę bezpieczeństwa pracy oraz dotrzymanie rat przeładunkowych.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek