PMK
Układanie rur na podmorskim odcinku gazociągu Turecki Potok rozpocznie się już w przyszłym tygodniu. Instalacja ma służyć przesyłowi surowca z Rosji do Turcji i dalej na południe Europy.
Obecnie zakończyły się już prace przygotowawcze i zgromadzono elementy potrzebne do budowy. Rosjanie chcą jak najszybszego startu tej budowy, póki sprzyja pogoda. Sztormy bowiem mogą utrudnić pracę i doprowadzić do wzrostu kosztów i tak już drogiej inwestycji.
W budowie nitki pomoże największa jednostka offshore świata - Pioneering Spirit. Jednostka poloży 900 km rur, od rosyjskiej Anapy do tureckiego Kiyikoy. W tamtych miejscach woda ma głębokość nawet do 2,2 km. Możliwe, że statek będzie także bał udział w kładzeniu drugiej nitki gazociągu.
10 października zeszłego roku w Stambule przedstawiciele Rosji i Turcji podpisali porozumienie międzyrządowe dotyczące budowy gazociągu. W dokumencie mowa jest o budowie dwóch nitek, z których każdą można tłoczyć rocznie 15,75 mld metrów sześć. gazu. Media rosyjskie zaznaczały po podpisaniu umowy, że na razie zasadnicze aspekty budowy drugiej nitki nie są uregulowane.
Rosja i Turcja zaczęły rozmawiać o Tureckim Potoku pod koniec 2014 roku, gdy Moskwa zrezygnowała z budowy gazociągu South Stream (przez Bułgarię) po sprzeciwie Komisji Europejskiej. W realizacji wspólnego projektu na pewien czas przeszkodził kryzys polityczny na linii Moskwa-Ankara. Wraz z normalizacją stosunków w lecie br., strony wznowiły kontakty w sprawie inwestycji.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii