PMK
We francuskim porcie ogłoszono, że pierwszy kwartał 2017 roku był najlepszym w jego historii. Osiągnięto o 11,2% lepszy wynik niż w pierwszych trzech miesiącach 2016 roku.
W porcie w Calais odnotowano największą liczbę przepraw promowych przez kanał La Manche w pierwszym kwartale roku. Przez francuski port w pierwszych trzech miesiącach roku przeprawiło się łącznie 507,851 pojazdów ciężarowych, co stanowi wynik o 11,2% wyższy niż w pierwszym kwartale 2016 roku.
W marcu został osiągnięty nowy rekord w miesięcznej przepustowości ciężarowej portu, co stanowi wartość 181,005 przewiezionych pojazdów. Wzrost odnotowano także w ilości przetransportowanych towarów bez obsady - o 13% - w porównaniu z zeszłym rokiem, co oznacza, że przez kanał przeprawionych zostało o ponad 1000 naczep więcej.
Jean-Marc Puissesseau, pełniący funkcję dyrektora generalnego spółki obsługującej port Boulogne-Calais, zaznaczył, że tak zadowalające wyniki przepraw frachtu są efektem zaangażowania i starań o zapewnienie bezpieczeństwa wszystkich użytkowników portu, jak również płynności ruchu. Wspominał również o tym, że wzrost zainteresowania wzmaga potrzebę przystosowania infrastruktury portowej do większego natężenia ruchu. W tym celu został stworzony projekt ekspansji pod nazwą „Calais Port 2015”, który zakłada budowę 130-hektarowego doku do załadunku promów nowej generacji.
Przypomnijmy, że poprawa ruchu promowego w Calais rozpoczęła się jesienią 2016 roku, co było następstwem likwidacji obozu dla imigrantów nazywanego „Dżunglą”, który był miejscem pobytu prawie 7000 ludzi. Graniczący z prowadzącą do portu drogą obóz stał się przyczyną znacznych zakłóceń w działalności operatorów promowych w kanale La Manche przez dłuższy czas.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych