pc/MGMiŻŚ
Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej spotkał się z Rolfem Nikelem, ambasadorem Republiki Federalnej Niemiec.
W spotkaniu uczestniczyli również Anna Moskwa, podsekretarz stanu w MGMiŻŚ, oraz Stefan Gerschewski, radca w ambasadzie RFN.
Minister Gróbarczyk zaczął od przedstawienia ambasadorowi zakresu swoich kompetencji, historii ministerstwa oraz jego priorytetów. Ponadto przytoczył dotychczasowe osiągnięcia oraz wyzwania na najbliższy czas. Podkreślił, jak ważne jest odbudowanie stoczni, co pozwoli ograniczyć problemy bezrobocia i migracji.
Następnie szef resortu przywołał swoje dobre doświadczenia we współpracy ze stroną niemiecką z czasów pracy w Parlamencie Europejskim w dziedzinie rybołówstwa i podkreślił naturalną wspólnotę interesów państw bałtyckich w tym zakresie.
Jako temat nowy i ważne wyzwanie przedstawił żeglugę śródlądową, która od wielu lat była marginalizowana. – Kongres Morski, który organizujemy w Szczecinie, ma na celu podkreślić wagę naszych starań o przywrócenie ruchu na polskich rzekach. Z Niemcami chcielibyśmy współpracować zwłaszcza na Odrze – powiedział Gróbarczyk. Minister wyraził uznanie dla niemieckich doświadczeń w tej dziedzinie i podkreślił, że ważnym byłby dla nas udział w Kongresie strony niemieckiej jako ekspertów.
Ambasador stwierdził, że nasze priorytety są podobne i wymienił szereg dwustronnych porozumień w obszarach kompetencji MGMiŻŚ. Wyraził również gotowość do pogłębiania i kontynuacji współpracy, którą ocenił jako udaną.
Na zakończenie Rolf Nikel pogratulował z okazji rocznicy wejścia Polski do UE.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych