mk
Największa na świecie morska platforma poszukiwawcza Bluewhale 1 już pracuje. Jej pokład ma powierzchnię boiska do piłki nożnej, system wiertniczy dosięga dna na głębokości 3658 metrów, a maksymalna głębokość wierceń to kolejne 15240 metrów w głąb dna.
Platforma należy do chińskiego państwowego koncernu CNPC. Budowa jednostki kosztowała ponad 700 mln dolarów, co stanowi równowartość dwóch odrzutowców Airbus A380. Waży 42 tys. ton, a jej wysokość nad wodą sięga 37-piętrowego budynku.
Bluewhale I została zaprojektowana specjalnie na potrzeby eksploatowania złóż na Morzu Południowochińskim. Niewykorzystane rezerwy ropy naftowej mogą znajdować się tam nawet 3000 metrów poniżej poziomu morza.
Producentem platformy jest firma CIMC Raffles z Yantai w prowincji Shandong. Do jej budowy wykorzystanie zostały technologie największych dostawców, w tym firmy Siemens. Tempo pracy Bluewhale I jest o jedną trzecią szybsze od pozostałych chińskich platform.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth