mk
Największa na świecie morska platforma poszukiwawcza Bluewhale 1 już pracuje. Jej pokład ma powierzchnię boiska do piłki nożnej, system wiertniczy dosięga dna na głębokości 3658 metrów, a maksymalna głębokość wierceń to kolejne 15240 metrów w głąb dna.
Platforma należy do chińskiego państwowego koncernu CNPC. Budowa jednostki kosztowała ponad 700 mln dolarów, co stanowi równowartość dwóch odrzutowców Airbus A380. Waży 42 tys. ton, a jej wysokość nad wodą sięga 37-piętrowego budynku.
Bluewhale I została zaprojektowana specjalnie na potrzeby eksploatowania złóż na Morzu Południowochińskim. Niewykorzystane rezerwy ropy naftowej mogą znajdować się tam nawet 3000 metrów poniżej poziomu morza.
Producentem platformy jest firma CIMC Raffles z Yantai w prowincji Shandong. Do jej budowy wykorzystanie zostały technologie największych dostawców, w tym firmy Siemens. Tempo pracy Bluewhale I jest o jedną trzecią szybsze od pozostałych chińskich platform.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii