• <
Nauta_top_1100x200

Mamy szansę zaistnieć na globalnym rynku – rozmowa z Janem Kocieniewskim, Prezesem Zarządu REMSOD Sp z o.o.

01.04.2015 21:57 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Mamy szansę zaistnieć na globalnym rynku – rozmowa z Janem Kocieniewskim, Prezesem Zarządu REMSOD Sp z o.o.
Mamy szansę zaistnieć na globalnym rynku – rozmowa z Janem Kocieniewskim, Prezesem Zarządu REMSOD Sp z o.o. - GospodarkaMorska.pl

Gospodarka Morska: Kiedy rozmawialiśmy rok temu firma była w trakcie poważnego procesu inwestycyjnego. Udało się go zakończyć?

Jan Kocieniewski: Zdecydowaliśmy się na zakup nowych maszyn oraz budowę nowej malarni ze śrutownią. Nasze najnowsze nabytki to tokarka karuzelowa, wytaczarka i frezarka pięcioosiowa DMG. Malarnia, której rozmiary pozwolą nam na rozwinięcie produkcji, czeka obecnie na odbiory by ruszyć na pełnych obrotach.

GM: Jakie są dokładne wymiary malarni?

Jan Kocieniewski: 20x30x9 metrów, przy czym podaję wysokość jedynie do poziomu suwnicy. Pracujemy na coraz większych elementach i ten trend wydaje się utrzymywać w branży offshore. Wszystko wskazuje na to, że już za dwa lata pobijemy rekordy wielkości wykonywanych u nas konstrukcji.

GM: Czy rozwój odbywa się jedynie w oparciu o bieżące przychody firmy?

Jan Kocieniewski: Głównie, ale nie tylko. Na inwestycje przeznaczamy teraz cały nasz zysk, ale otrzymaliśmy także dotację na zakup tych maszyn i nie wykorzystaliśmy jeszcze w pełni przyznanych środków.

GM: Większość produkowanych przez REMSOD konstrukcji związana jest z eksploatacją zasobów morskich. Jakie zlecenia realizowaliście w ostatnim czasie?

Jan Kocieniewski: Modyfikcje statków wydobywczych, czterometrowe koła do dźwigów, maszt, windy okrętowe. Wyprodukowaliśmy także szereg zbloczy, czyli zestawów kół obrotowych na statki wydobywcze na zlecenie kontrahenta z Brazylii. Większość naszej produkcji nadal trafia jednak na rynki zachodnioeuropejskie; do Szwecji, Norwegii i Francji. W tych krajach zyskaliśmy już dużą rozpoznawalność i mam nadzieję, że wkrótce pozwoli nam ona szerzej zaistnieć także na globalnym rynku.

GM: Rok temu REMSOD szukał nowych pracowników. Czy zwiększyliście od tego czasu zatrudnienie?

Jan Kocieniewski: Nie, chociaż chcielibyśmy. Część spośród naszych bardzo dobrych fachowców po kilkunastu latach pracy odchodzi na emeryturę i w firmie zachodzi obecnie wymiana pokoleń. Zatrudniamy więc nowych ludzi, ale ogólna ilość pracowników w firmie nie zwiększa się. Podkreślam jednak, że nikogo nie zwalniamy i nadal mamy oferty pracy, dla wszystkich, którzy spełniają nasze podstawowe kryteria.

GM: To znaczy?

Jan Kocieniewski: Ze względu na fakt, że niemal wszystkie zlecenia realizujemy na eksport, nasi pracownicy muszą umieć czytać dokumentacją techniczną w językach obcych. Markę każdej firmy, w szczególności związanej z sektorem offshore, buduje także jakość. Z tych dwóch powodów nie każdy potrafi się u nas odnaleźć, a nam zależy na zatrudnianiu osób ambitnych, które chcą się rozwijać zawodowo. Wszystkim pracownikom zainteresowanym podnoszeniem kwalifikacji opłacamy także szkolenia, łącznie z nauką języków. Rynek pracy w Inowrocławiu nie jest jednak duży i zachęcamy do przyjeżdżania tutaj także ludzi z innych miast, na przykład z Bydgoszczy. Oferujemy dobre warunki finansowe, stałą pracę, a ilość samochodów, które każdego ranka parkują przed naszą siedzibą, najlepiej o tym świadczy.

GM: W naszym portalu poruszamy między innymi także tematykę transportu sztuk ciężkich i ładunków ponadgabarytowych. Jakimi środkami transportu najczęściej posługuje się REMSOD?

Jan Kocieniewski: W większości przypadków sprawdzonymi samochodami ciężarowymi, które czekają na nasze zlecenia. W drodze do Szwecji oczywiście wiąże się to także z przeprawą promową, zaś dostawy dla norweskiego przemysłu offshore odbywają się z pomocą specjalistycznych statków odchodzących od polskich nabrzeży.

Rozmawiał: Marek Nowak

REMSOD Spóka z o.o. powstała w 2001 roku w Inowrocławiu. Jest przedsiębiorstwem prywatnym, zajmującym się między innymi obróbką metalu, produkcją nowych części i urządzeń, a także remontami, spawaniem konstrukcji stalowych i elementów ze stali, żeliwa, aluminium i metali nieżelaznych. Większość zleceń wykonuje dla branży offshore. Ze względu na produkcję eksportową podczas Powszechnej Wystawy Krajowej "Konkurencyjna Polska 1989 - 2014" w Poznaniu firma otrzymała wyróżnienie (medal) z rąk Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej.

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 39575,00 $ tona 1,67% 18 paź
 Cynk 3814,00 $ tona 0,53% 18 paź
 Aluminium 3179,00 $ tona 0,54% 18 paź
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.