PMK
Firma Mammoet, specjalista w dziedzinie ciężkich ładunków, została wynajęta do świadczenia usług rozładunku, transportu i instalacji dla projektu Arctic LNG 2.
Firma została zaangażowana przez spółkę joint venture NovArtic kierowaną przez Technip. Mammoet powiedział, że w ciągu czterech lat przeprowadzi operacje podnoszenia o łącznym ciężarze ponad pół miliona ton.
Projekt Arctic LNG 2, prowadzony przez największego rosyjskiego niezależnego producenta gazu ziemnego Novatek, obejmuje obiekt zbudowany na strukturach grawitacyjnych (GBS). W ciągu czterech lat Mammoet zainstaluje 42 duże moduły na trzech betonowych GBS w Murmańsku.
Oczekuje się, że w projekcie wykorzystanych zostanie w sumie około 2000 osi SPMT, kilka systemów podnoszenia Mega Jack, flota dźwigów kierowana przez żuraw CC8800-1, który jest wyposażony w Boom Booster, a także około 120 pracowników w godzinach szczytu.
Jest to największy w historii kontrakt w historii Mammoet, również pod względem łącznego tonażu. Każdy moduł waży od 8 000 t do 17 000 t; w całym okresie trwania projektu całkowita waga operacji podnoszenia wyniesie około 500 000 ton.
Mammoet zapewni usługi rozładunku, podnoszenia, podnoszenia na linach i zrywki w specjalnie zbudowanej stoczni w pobliżu Murmańska, zapewniając ciągłą instalację modułów na szczycie GBS.
Firma podpisała również umowę na usługi rozładunku na placu produkcji modułów, Qingdao McDermott Wuchuan Offshore Engineering w Chinach, wspólnym przedsięwzięciu McDermott i CSIC Wuchuan. Będzie to wymagało mobilizacji niektórych samobieżnych osi transporterów modułowych (SPMT), a także dodatkowych ciężkich dźwigów.
Mammoet aktywnie uczestniczył w projekcie Yamal LNG, transportując około 142 modułów w ekstremalnych temperaturach znacznie poniżej -50ºC, a także zarządzając składowiskiem pośrednim w Zeebrugge w Belgii.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii