PMK
Firma Mammoet, specjalista w dziedzinie ciężkich ładunków, została wynajęta do świadczenia usług rozładunku, transportu i instalacji dla projektu Arctic LNG 2.
Firma została zaangażowana przez spółkę joint venture NovArtic kierowaną przez Technip. Mammoet powiedział, że w ciągu czterech lat przeprowadzi operacje podnoszenia o łącznym ciężarze ponad pół miliona ton.
Projekt Arctic LNG 2, prowadzony przez największego rosyjskiego niezależnego producenta gazu ziemnego Novatek, obejmuje obiekt zbudowany na strukturach grawitacyjnych (GBS). W ciągu czterech lat Mammoet zainstaluje 42 duże moduły na trzech betonowych GBS w Murmańsku.
Oczekuje się, że w projekcie wykorzystanych zostanie w sumie około 2000 osi SPMT, kilka systemów podnoszenia Mega Jack, flota dźwigów kierowana przez żuraw CC8800-1, który jest wyposażony w Boom Booster, a także około 120 pracowników w godzinach szczytu.
Jest to największy w historii kontrakt w historii Mammoet, również pod względem łącznego tonażu. Każdy moduł waży od 8 000 t do 17 000 t; w całym okresie trwania projektu całkowita waga operacji podnoszenia wyniesie około 500 000 ton.
Mammoet zapewni usługi rozładunku, podnoszenia, podnoszenia na linach i zrywki w specjalnie zbudowanej stoczni w pobliżu Murmańska, zapewniając ciągłą instalację modułów na szczycie GBS.
Firma podpisała również umowę na usługi rozładunku na placu produkcji modułów, Qingdao McDermott Wuchuan Offshore Engineering w Chinach, wspólnym przedsięwzięciu McDermott i CSIC Wuchuan. Będzie to wymagało mobilizacji niektórych samobieżnych osi transporterów modułowych (SPMT), a także dodatkowych ciężkich dźwigów.
Mammoet aktywnie uczestniczył w projekcie Yamal LNG, transportując około 142 modułów w ekstremalnych temperaturach znacznie poniżej -50ºC, a także zarządzając składowiskiem pośrednim w Zeebrugge w Belgii.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza