pc
Lis i Żbik, lodołamacze Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie, przechodzą remonty w stoczni MSR Gryfia. Jednostki są przygotowywane do kolejnego sezonu zimowego.
Zakres prac, które zostaną wykonane na lodołamaczach, obejmuje konserwację części podwodnych kadłubów. Jednostki zostaną pomalowane specjalną farbą lodową, odporną na uszkodzenia podczas prowadzenia działań na zamarzniętych rzekach.
– Cieszy nas ta współpraca, tym bardziej, że stocznia Gryfia wybudowała ostatnie dwa lodołamacze dla RZGW Szczecin – Andrzeja i Stanisława. Nasi klienci to nie tylko Ci najwięksi światowi armatorzy, lecz także lokalne firmy. Mamy nadzieję na dalszą współpracę – mówi Marek Różalski, prezes Morskiej Stoczni Remonotowej Gryfia.
Zarówno Żbik, jak i Lis, to lodołamacze typu L-401 o mocy silnika 441 kW (600 KM). Mają 28,10 m długości oraz 6,98 m szerokości. Ich maksymalne zanurzenie to 1,70 m.
Zasięg pracy jednostek obejmuje śródlądowe wody powierzchniowe administrowane przez RZGW w Szczecinie, tj. rzekę Odrę od ujścia Nysy Łużyckiej do granicy z wewnętrznymi wodami morskimi oraz jezioro Dąbie. RZGW w Szczecinie dysponuje łącznie 8 lodołamaczami (w tym 2 nowymi lodołamaczami - Stanisław i Andrzej, które zostały wybudowane w 2014 roku w MSR Gryfia).
Morska Stocznia Remontowa Gryfia należy do grona najbardziej znanych stoczni w kraju i za granicą. Oprócz remontów i konwersji statków różnych typów i rozmiarów, stocznia wykonuje także konstrukcje stalowe offshore. Na tym rynku MSR Gryfia funkcjonuje od ponad 15 lat, dostarczając zarówno moduły mieszkalne i konstrukcje wyposażeniowe platform wiertniczych, jak i konstrukcje subsea, przeznaczone do montażu na dnie morskim. Dogodna lokalizacja zakładów w Szczecinie i w Świnoujściu zapewnia łatwy i szybki transport produkowanych konstrukcji.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii