oprac. MN
Norweska firma Klaveness Shipholding i pochodząca z tego samego kraju EGD Shipholding osiągnęły porozumienie związane z partnerstwem w zakresie budowy dwóch masowców budowanych aktualnie w Chinach - donosi portal World Maritime News.
EGD Shipholding AS i jej spółka zależna Klaveness Shipholding staną się współwłaścicielami (po 50% każda) dwóch jednostek o ładowności po 80500 DWT, które budowane są przez chińskią stocznię Zhejiang Ouhua Shipbuilding. Będą to statki typu Combined Carrier czyli roporudomasowce, zdolne do przewozu tych trzech rodzajów towarów.
Planowane terminy oddania jednostek to listopad 2016 i styczeń 2017, a po ich oddaniu flota roporudomasowców Klaveness zwiększy się do 9 jednostek.
Strony zaznaczyły, że umowa obejmuje możliwości dalszych współinwestycji, dodając przy tym, że na ukończeniu jest restrukturyzacja kredytu bankowego mająca na celu włączenie partera w strukturę spłat.
- Partnerstwo jest zgodne z naszą strategią inwestowania w wyspecjalizowane statki oraz zwiększanie skalę naszych możliwości w zakresie przewozów łączonych - powiedziała Lasse Kristoffersen, CEO Torvald Klaveness.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej