oprac. MN
Norweska firma Klaveness Shipholding i pochodząca z tego samego kraju EGD Shipholding osiągnęły porozumienie związane z partnerstwem w zakresie budowy dwóch masowców budowanych aktualnie w Chinach - donosi portal World Maritime News.
EGD Shipholding AS i jej spółka zależna Klaveness Shipholding staną się współwłaścicielami (po 50% każda) dwóch jednostek o ładowności po 80500 DWT, które budowane są przez chińskią stocznię Zhejiang Ouhua Shipbuilding. Będą to statki typu Combined Carrier czyli roporudomasowce, zdolne do przewozu tych trzech rodzajów towarów.
Planowane terminy oddania jednostek to listopad 2016 i styczeń 2017, a po ich oddaniu flota roporudomasowców Klaveness zwiększy się do 9 jednostek.
Strony zaznaczyły, że umowa obejmuje możliwości dalszych współinwestycji, dodając przy tym, że na ukończeniu jest restrukturyzacja kredytu bankowego mająca na celu włączenie partera w strukturę spłat.
- Partnerstwo jest zgodne z naszą strategią inwestowania w wyspecjalizowane statki oraz zwiększanie skalę naszych możliwości w zakresie przewozów łączonych - powiedziała Lasse Kristoffersen, CEO Torvald Klaveness.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza