PMK
W sobotę ze Stoczni Crist wypłynął częściowo wyposażony kadłub kablowca ABB Victoria, zamówionego przez firmę ABB. Teraz kadłub zmierza do norweskiej stoczni Ulsteinvik, gdzie zostanie dokończona budowa jednostki. Statek trafi do służby w 2017 roku.
ABB Victoria ma być najnowocześniejszym kablowcem do układania i serwisowania kabli podmorskich. Jednostka będzie mierzyć 140 m długości i 30 m szerokości. W polskim zakładzie powstał kadłub z nadbudówką i zainstalowaną częścią urządzeń i systemów ogólnookrętowych. Stępkę pod budowę statku położona 10 października zeszłego roku.
Na pokładzie kablowca znajdzie się wiele rozwiązań stworzonych przez ABB. Przykładem może być pokładowa sieć stałego napięcia oraz specjalny system rozdzielczy energii elektrycznej, które będą korzystać z jednego obdwodu stałoprądowego do napędu statku.
Dodtkowo jednostka będzie wyposażona w pełny system automatyki ABB oraz trzy pędniki typu Azipod. Wszystkie te nowoczesne systemy pozwolą oszczędzić zużycie paliwa o 27 procent. Na pokładzie jednostki zainstalowane zostanie nowoczesne oprogramowanie do monitorowania ruchu i prognozowania.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej