Zachodniopomorski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał pozwolenie na użytkowanie obiektów na terenie fabryki Bilfinger Mars Offshore. Trwa produkcja fundamentów morskich elektrowni wiatrowych. Pierwsze z nich trafią do duńskiego koncernu Dong Energy.
Do wniosku o udzielenie pozwolenia na użytkowanie obiektów budowlanych został złożony dołączono do niego komplet dokumentów, wymaganych ustawą Prawo budowlane (m.in. oryginał dziennika budowy, protokoły badań i sprawdzeń, dokumentację geodezyjną, potwierdzenie odbioru wykonanych przyłączy itd.). „Ostatnie tygodnie przed złożeniem wniosku to była bardzo intensywna praca całego naszego zespołu” – mówi Wacław Postoła, kierownik budowy Bilfinger Mars Offshore. „To ważny dla nas moment – kolejny kamień milowy w realizacji projektu za nami” – dodaje Przemysław Milczarek członek zarządu spółki.
Wydanie pozwolenia na użytkowanie było poprzedzone kontrolą Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Szczecinie. Potwierdziła ona m.in., że roboty budowlane zostały wykonane zgodnie z projektem budowlanym, a wbudowane wyroby budowlane są dopuszczone do obrotu w budownictwie.
W fabryce Bilfinger Mars Offshore jako pierwsze powstaną platformy pośrednie (91 sztuk) dla duńskiego koncernu energetycznego Dong Energy. Z fabryki BMO w Szczecinie wypłyną konstrukcje o łącznej wadze ok. 30 000 t (22,500 t stali i 7,500 t żelbetu) i łącznej długości ponad 2 000 m. Platformy montowane będą na farmie Race Bank, u wybrzeży hrabstwa Norfolk (Anglia). Farma dostarczy energię dla ponad 400.000 gospodarstw domowych.
Kolejnym etapem realizacji projektu będzie otrzymanie pozwolenia na użytkowanie malarni (trwają tam ostatnie prace wykończeniowe) i torowiska dla najwyższej w mieście, i jednej z najwyższych w Europie, suwnicy bramowej (ok. 120 m wysokości, z możliwością udźwigu do 1400 ton). Jej poszczególne elementy są obecnie składowane na placu przy fabryce. Niektóre z jej części składowych zostały już zmontowane – finał montażu i posadowienie jej przy nabrzeżu planowane jest na grudzień
Firmy stoczniowe ruszają na łowy pracowników
Amer Shipping zamawia dwa statki do przewozu ładunków suchych od Concordia Damen
Damen zbuduje stery dla niemieckich fregat
Finlandia uruchamia pływający terminal LNG. Czy gaz trafi również do Polski?
Incat dostarczy pierwszy na świecie duży prom elektryczny
Brytyjski sektor obrony kupuje statki do ochrony infrastruktury kabli i rurociągów