PMK
Japońska stocznia Mitsubishi Heavy Industries przeszło restrukturyzację i podzieliło się na dwie osobne spółki.
Pierwsza ze spółek - Mitsubishi Shipbuilding Co. będzie prowadziła głównie budowy statków wymagających szerokiego wyposażenia. Firma skupi się na budowie i naprawie promów, drobnicowców, wycieczkowców, jednostek ro-ro, specjalistycznych jednostek, okrętów patrolowych i wielu innych.
Mitsubishi Heavy Industries Marine będzie z kolei zajmować się budową dużych jednostek i konstrukcji morskich. Siedzibą spółki będzie japońskie Nagasaki w miejscu wcześniejszego zakładu Nagasaki Shipyard & Machinery Works.
Obydwie firmy rozpoczęły działalność 1 lipca 2018 roku. Mimo osobnych zarządów spółki mają ściśle ze sobą współpracować.
Powodem kryzysu na rynku stoczniowym jest spadek cen ropy, który otrzymuj się już od ponad roku. Spowodowało to odwołanie i opóźnienie wielu kontraktów z branży offshore. Dodatkowo nadpodaż jednostek na rynku masowym i kontenerowym spowodowała brak nowych zamówień. Stocznie odniosły duże straty.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii