ew
Grupa Azoty Polyolefins podpisała listy mandatowe (commitment letters) z polskimi i międzynarodowymi instytucjami finansowymi potwierdzające złożenie ofert finansowania dłużnego dla projektu „Polimery Police” - podała spółka w komunikacie prasowym.
Instytucje finansujące uczestniczące w projekcie to: PKO BP, Bank Pekao, BGK, Alior Bank, PZU, BOŚ, Santander BP,BNP Paribas BP., EBOR, mBank oraz Industrial and Commercial Bank of China (Europe) Oddział w Polsce.
Łączna kwota oferowana przez wspomniane 11 instytucji finansowych w pełni pokrywa zapotrzebowanie spółki na finansowanie dłużne uprzywilejowane.
"Do zakończenia procesu pozostało oczywiście jeszcze podpisanie umów inwestycyjnych i kredytowych, ale dynamika rozmów wskazuje na to, że nastąpi to już w najbliższym czasie" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes Zarządu Grupy Azoty i Grupy Azoty Zakłady Chemiczne Police Wojciech Wardacki.
Środki na realizację projektu Polimery Police będą pochodziły w ok. 40 proc. (720 mln USD) z kapitału podporządkowanego (kapitał własny i pożyczki podporządkowane). Pozostałe ok. 60 proc. budżetu, tj. 1,075 mld USD pokryje długoterminowy kredyt uprzywilejowany z regresem do głównych sponsorów - spółek Grupy Kapitałowej Grupa Azoty - ograniczonym jedynie do gwarancji zakończenia budowy w kwocie 105 mln euro. Dodatkowo, spółce zostanie udzielony kredyt na płatności podatku VAT w okresie budowy oraz kredyt obrotowy z przeznaczeniem na finansowanie kapitału obrotowego w fazie operacyjnej.
W 2019 roku spółka pozyskała również trzech inwestorów kapitałowych: Grupę LOTOS, Hyundai Engineering Co., Ltd oraz Korea Overseas Infrastructure and Urban Development (KIND), które podjęły decyzję o inwestycji w projekt w łącznej wysokości ok. 1 mld zł. Na kapitałową część finansowania projektu złożyły się też środki z emisji akcji Grupy Azoty Zakłady Chemiczne „Police” S.A., wraz z wkładem pochodzącym od inwestorów pierwotnych – Grupy Azoty i Grupy Azoty Police.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej